Linky mestskej hromadnej dopravy jazdiace z centra Bratislavy smerom do Petržalky opäť zastavujú na zastávke Zochova, kde sa v nedeľu (2. 10.) neskoro večer stala tragická nehoda. Informuje o tom Dopravný podnik Bratislava (DPB).
Zastávku Zochova na Staromestskej ulici v smere do Petržalky pre dokumentáciu nehody dočasne uzatvorili. K tej došlo po tom, ako auto s opitým vodičom narazilo do ľudí stojacich na zastávke. Nehoda si vyžiadala piatich mŕtvych a päť zranených.
Hovorca DPB Martin Chlebovec v tejto súvislosti povedal, že tragickú nehodu nemožno považovať za systémové zlyhanie zabezpečenia zastávok mestskej hromadnej dopravy (MHD). To aj v súvislosti so zisteným alkoholom a neprimeranou jazdou vodiča auta.
Bratislavský mestský dopravca pripomína, že zastávky MHD musia ostať pre verejnosť prístupné, a podobne ako chodníky pre peších sú od áut oddelené obrubníkom. Práve ten má auto pri bežnej rýchlosti nasmerovať späť do jazdného pruhu.
Bezpečnosť zastávok
Bezpečnosť zastávok
Bezpečnosti cestujúcich v hlavnom meste však podľa neho prospieva, že na rozdiel od viacerých iných miest sú električkové zastávky vybavené zábradlím. Väčšina zastávok autobusov i trolejbusov má vyvýšené nástupištia. Práve aj pre bezpečný prestup medzi linkami vznikajú v Bratislave moderné prestupné terminály, napríklad na Riviére alebo Záluhách.
Zastávka na Staromestskej ulici vznikla spolu s vybudovaním podchodu a prístrešku ešte v roku 1980.
Do budúcnosti bude preto podľa DPB pravdepodobne predmetom odborných diskusií zavádzanie plných čiar, užších jazdných pruhov či iných prvkov dopravného značenia.
Tie by mali napríklad obmedziť predbiehanie vozidiel MHD a uprednostniť zníženie jazdnej rýchlosti pred plynulosťou cestnej premávky. Práve rýchlosť vozidiel spôsobuje spravidla pri nehodách fatálne následky.
„Tragická nehoda na Staromestskej ulici nemá svojimi okolnosťami v histórii hlavného mesta obdobu,“ poznamenal Chlebovec. Dopravný podnik aj v tejto súvislosti rázne odsudzuje jazdu akýmkoľvek dopravným prostriedkom pod vplyvom alkoholu alebo návykových látok.
Mestský dopravca aj v kontexte tejto nehody podporuje navrhovanú úpravu, na základe ktorej by sa mali sprísniť tresty za vedenie vozidla pod vplyvom alkoholu.