Na hlavný obsah

Zľavy často sprevádzajú klamlivé a nevýhodné ponuky, tvrdia analytici

Po čiernom piatku obchody vyhlásili tzv. kybernetický pondelok.

Zľavy často sprevádzajú klamlivé a nevýhodné ponuky, tvrdia analytici
Ilustračná snímka. Foto: RTVS

Počas týchto dní ľudia nakupujú tovar v zľavách. Predvianočná nákupná horúčka darčekov sa začala minulý piatok (25. 11.). V obchodoch vyhlásili tzv. čierny piatok. Odborníci v tejto súvislosti upozorňujú na klamlivé a nevýhodné ponuky.

Po minulotýždňových zľavách počas tzv. čierneho piatku, v pondelok (28. 11.) nasledoval tzv. kybernetický pondelok. Výpredaje sa tak presunuli do internetových obchodov. Európske spotrebiteľské centrum radí, aby si ľudia najprv overovali či je obchod, z ktorého objednávajú tovar, bezpečný.

Pred kúpou produktu je vhodné porovnať si jeho cenu na stránkach viacerých online obchodov. Pred nákupom analytici odporúčajú využiť internetové porovnávacie služby.

„Porovnávať produkty, porovnávať nákupy nebrať hneď prvú ponuku. Máme rôzne vyhľadávače, ktoré vám vedia porovnať cenu produktov,” tvrdí finančný analytik František Burda.

Pozrite si celú reportáž RTVS:

Existujú aj tzv. temné vzorce. Využíva ich množstvo internetových stránok či mobilných aplikácií. Ide o označenia pri tovaroch ako ,,posledná ponuka“ alebo, že z tovaru zostávajú už len posledné kusy.

„Predajcovia často využívajú psychologický nátlak na to, že už sa táto ponuka nebude opakovať,“ dodal odborník na reklamu a komunikáciu Róbert Slovák.

Tohtoročné Vianoce sú pre ľudí finančne náročnejšie. Všetko zdraželo. Ceny ovplyvňuje vysoká inflácia. Rodiny by pri nákupoch darčekov mali postupovať premyslene.

Európska únia vydala smernicu s názvom Omnibus. Podľa nej musí internetový obchod pri zľavnenom tovare zverejniť aj pôvodnú cenu. V opačnom prípade mu hrozia sankcie.

Moje odložené články

    Viac

    Najčítanejšie

    Nové v rubrike Ekonomika