Na hlavný obsah

Výrobky sa zmenšujú, ceny zostávajú rovnaké

Potravinári zmenšujú objem výrobkov.

Výrobky sa zmenšujú, ceny zostávajú rovnaké
Ilustračná snímka. Foto: RTVS

Za rovnakú cenu ľudia nakupujú menej. Niektoré potraviny v obchodoch sa zmenšujú. Ich výrobcovia aj obchodníci priznávajú, že v čase vysokej inflácie chcú ušetriť.

Pre niektorých výrobcov je výhodnejšie tovar zmenšiť, ako mu dvihnúť cenu. Pozorní zákazníci si všimnú aj niekoľko gramové rozdiely. „Napríklad pri masle už to nie je 250, ale 200 gramové balenie. Niekedy je to takto aj pri čokoláde,“ uviedla nakupujúca.

Podľa hovorkyne Slovenskej poľnohospodárskej a potravinárskej komory Jany Holéciovej je to súčasť doby, ktorú Slováci žijú. „Musíme povedať, že táto zmena vychádza z požiadaviek samotného obchodu,“ dodala.

Predavačky v obchode si pri dokladaní tovaru všímajú najmä menšie veľkosti cukríkov. Potravinári zase hovoria, že najčastejšie znižujú gramáže mliečnych výrobkov.

Pozrite si celú reportáž RTVS:

Viceprezident Zväzu obchodu SR Pavol Konštiak tvrdí, že je to bežná praktika. „Pri drahších výrobkoch sa zmenšuje objem. Zoberte si kaviár. Predáva sa 30 až 50-gramový, lebo keby sa predával 100-gramový, tak ho nikto nekúpi,“ vysvetlil.

Niektorým skupinám zákazníkov to vyhovuje

Zároveň ide o dlhodobý trend, ktorý si vraj pýtajú aj isté skupiny zákazníkov. „Máme viac ľudí, ktorí žijú sami. Práve pre nich potrebujeme také balenie, ktoré vyhovuje jednému, maximálne dvom ľuďom,“ skonštatoval.

Ušetriť na potravine sa dá rôzne, nie iba nižšou gramážou. Napríklad pri niektorých jogurtoch si môžete všimnúť, že sú redšie. A rovnako to platí o zubnej paste.

Odborníci na potraviny pripomínajú, že nejde o žiadnu nekalú praktiku výrobcov či obchodníkov, ale o bežnú predajnú stratégiu. Zákazníkom odporúčajú, aby boli všímaví.

Moje odložené články

    Viac

    Najčítanejšie

    Nové v rubrike Ekonomika