Na hlavný obsah

Diaľnica na Liptove bude meškať viac než sa čakalo. Ľudia v okolí Ružomberka čakajú na dostavbu úseku roky

Pätnásťkilometrový obchvat začali stavať pred desiatimi rokmi.

Diaľnica na Liptove bude meškať viac než sa čakalo. Ľudia v okolí Ružomberka čakajú na dostavbu úseku roky
Obchvat by sa podľa pôvodných plánov mal odovzdávať budúci mesiac. Foto: RTVS

Práce na výstavbe úseku diaľnice D1 Hubová – Ivachnová sa opäť predĺžia minimálne o pol roka. Informáciu potvrdilo aj ministerstvo dopravy. Obyvatelia Ružomberka a okolitých obcí čakajú na dostavbu roky.

Pätnásťkilometrový obchvat Ružomberka začali stavať pred desiatimi rokmi. Podľa pôvodnej zmluvy by mal byť dokončený už na budúci mesiac. Tento termín sa niekoľkokrát posúval. Nový úsek diaľnice odbremení Ružomberok a okolité obce od hustej nákladnej dopravy.

„Je problém aj s tým, že deti musia prechádzať cez hlavnú cestu. Áut je tam neskutočne veľa, často máme kolóny cez celé dediny,“ vysvetlila riaditeľka Základnej školy Hubová Martina Čiešková.

Napríklad cez obec Hubová denne prejde 25 až 30-tisíc áut. „Máme lekára vo vedľajšej obci, takže ľudia sa často presúvajú buď na bicykli alebo pešo. Či už v zimných mesiacoch alebo počas dažďa. Je to veľmi problematické a nebezpečné,“ dodal starosta Hubovej Stanislav Nechaj.

Práce na úseku skomplikovali najmä zosuvy hornín. Ministerstvo dopravy sa chce do budúcna pri výstavbe diaľnic viac zamerať na geologický prieskum. „Stále platí komunikovaný termín, teda rok 2025. Stavba momentálne beží podľa harmonogramu a aktuálne tam pracuje približne 500 ľudí denne,“ uviedol hovorca ministerstva dopravy Martin Petro.

Predĺženiu prác na výstavbe diaľničného úseku sa v Správach RTVS z regiónov venovali redaktori Andrea Šeligová, Martin Do a Timotej Pisch:

Náročný terén aj manažérske pochybenia

Podľa prezidenta Zväzu stavebných podnikateľov Pavla Kováčika je za predĺžením výstavby aj náročný terén v okolí Ružomberka či viaceré manažérske pochybenia.

„Je to technicky mimoriadne náročný úsek, ale na druhej strane treba povedať, že ľudia sú tu na to, aby takéto technicky náročné úseky zvládali. Je tu aj historický problém s tým, že ten projekt nebol úplne optimálne naprojektovaný,“ dodal Kováčik.

Na rok 2025 je naplánované aj dokončenie viac ako sedemkilometrového tunela Višňové, ktorý odbremení dopravu pod Strečnom.

Moje odložené články

    Viac

    Najčítanejšie

    Nové v rubrike Regióny