Strategický most v Kežmarku po rozsiahlej rekonštrukcii otvorili. Oprava trvala štyri roky. Spájali sa s ňou problémy a prieťahy. Nejde pritom o jedinú rozostavanú stavbu na Slovensku, o ktorej hovoria ako o nekonečnom príbehu. Minister dopravy sľubuje zmeny.
Most, ktorý je na hlavnom cestnom ťahu na Poľsko, takmer dokončili. Zostávajú kozmetické úpravy a kolaudácia, vodičom ho však dali do predčasného užívania.
„Životnosť mosta je vždy po oprave 50 rokov. Za predpokladu, že sa bude robiť pravidelná údržba,“ povedal zástupca zhotoviteľa Milan Dreveňák.
Jeho rekonštrukcia trvala štyri roky. Vodiči jazdili po provizórnom pontóne, kľučkovali medzi chodcami a stáli v zápchach. Robotníci sa po istom čase zo stavby vytratili a práce dlhé mesiace stáli.
„Vysúťažil sa dodávateľ, ktorý prišiel, na päte sa otočil a odišiel. A celý proces obstarávania sa musel začať nanovo,“ vysvetlil generálny riaditeľ Slovenskej správy ciest (SSC) Norbert Polievka.
Na nový most v Kežmarku sa bola pozrieť redaktorka RTVS Ivana Ratkovská. Pozrite si jej reportáž zo Správ RTVS z regiónov:
Minister sľubuje urýchlenie výstavby
Minister dopravy Jozef Ráž (nom. Smer-SD) prirovnal situáciu k tunelu Višňové. Sľubuje urýchlenie procesu výstavby a rekonštrukcií strategickej dopravnej infraštruktúry.
„To znamená zmenu zákona o verejnom obstarávaní, zákona o nadradenej infraštruktúre, takisto chystáme novelu stavebného zákona. Všetko s cieľom zrýchliť procesy a rozostavať Slovensko,“ vysvetlil Ráž.
Zákony sú jedna vec, peniaze druhá. V Kežmarku chýba obchvat, ďalší z mostov je na hranici životnosti. Projekty sú hotové, čakajú na peniaze. „Je to jediná spojnica severovýchodu so zvyškom Slovenska. Denne nám tu prejde 20-tisíc áut a narastá tento počet,“ povedal primátor mesta Kežmarok Ján Ferenčák.
Na financovanie čakajú desiatky strategických stavieb na Slovensku.