Pretrvávajúci zlý stav jedného mosta zhoršuje stav iných ciest. Už takmer dva roky je pre nákladnú dopravu v Nitre zatvorený nadjazd ponad železnicu. Kamióny tak jazdia stredom mesta a stav ciest sa tak zhoršuje. Hoci sa o oprave problémového nadjazdu hovorí už dlhšie, na kroky v praxi motoristi stále čakajú.
Kamióny do centra Nitry smerujú pre železničný nadjazd, ktorý je pre tranzitnú dopravu neprejazdný. Dôvodom je jeho zlý stav a potreba opravy. Namiesto kratšej cesty priamo na rýchlostnú cestu okrajom mesta sa tak na ňu ťažké vozidlá musia previezť priamo cez Nitru.
„Nesúhlasili sme s tým, aby kamióny boli presmerované do centra mesta. Bohužiaľ, zákon je postavený tak, že my, ako samospráva, musíme strpieť takéto riešenie,“ uviedol hovorca mesta Nitra Tomáš Holúbek.
A to až do opravy nadjazdu. Samosprávny kraj na ňu má stavebné povolenie už od vlaňajšej jesene, stále však nevyhlásil verejné obstarávania.
„Pripravujeme všetky súťažné podklady a súťaž bude vyhlásená najneskôr v apríli. Kraj si pravdaže uvedomuje, že je nežiaduce, aby ťažká nákladná doprava jazdila stredom mesta, avšak keď sa takto deje, tak jazdí po cestách 1.triedy, ktoré sú na to stavané,“ priblížila hovorkyňa Nitrianskeho samosprávneho kraja Silvia Zeumerová.
O doprave v centre Nitry zisťovala viac v Správach RTVS z regiónov redaktorka Jana Obrancová:
Na cestách je o tisíc áut viac
To, že intenzita dopravy priamo v meste narastá, potvrdzujú aj oficiálne čísla. Podľa Slovenskej správy ciest po tejto ceste prejde denne asi o tisíc áut viac, ako predtým. Spravidla ide o nákladné vozidlá.
„Tento fakt sa nevyhnutne podpisuje aj na kvalite vozovky v správe Slovenskej správy ciest. Jej stav pravidelne monitorujeme, aby sme zabezpečili bezpečnosť cestnej premávky. Bez ohľadu na súčasnú zvýšenú intenzitu si aj táto cesta v čase vyžiada opravy,“ ozrejmila hovorkyňa Slovenskej správy ciest Jana Lukáčová.
„Je tam potenciálne ohrozenie aj chodcov a takisto to je riešenie, ktoré privádza do mesta viac hlučnosti, viac prašnosti a spomaľuje celkovú dopravu,“ povedal Tomáš Holúbek.
Oprava nadjazdu má trvať 12 mesiacov. Kamióny tak v centre Nitry nebudú najskôr na budúci rok. „Po tom, čo bude most zrekonštruovaný, a nákladná doprava bude opäť odklonená, tak bude jazdiť po cestách 2. triedy, ktoré na to nie sú dimenzované. Cabajský most, tak ako predtým, bude plniť funkciu chýbajúceho diaľničného privádzača,“ informovala Zeumerová.
To kraj kritizuje už od otvorenia rýchlostnej cesty v regióne.