Na Rozhlas a televíziu Slovenska sa upiera čoraz väčšia pozornosť doma aj v zahraničí. Ministerstvo kultúry prišlo s návrhom Zákona o Slovenskej televízii a rozhlase, ktorý úplne zmení fungovanie verejnoprávnej inštitúcie.
Rezort tvrdí, že RTVS potrebuje zmeny a že v súčasnosti vysiela nevyvážene a neobjektívne. Pri zmene, ktorú zamýšľa, bude nutný aj rebranding celej spoločnosti.
„Zmení sa IČO a premaľuje sa značka, ale to neznamená, že tieto veci prejdú z noci na ráno. Ide o technické a relatívne marginálne záležitosti,“ tvrdí predseda Výboru Národnej rady SR pre kultúru a médiá Roman Michelko (SNS).
„Bola otázka, že koľko to bude stáť. Nech to bude stáť 20-tisíc eur, lebo krytky na mikrofóny, to je tak päť eur, nejaké logo… Naozaj to nebudú nejaké horibilné sumy. V rozpočte 155 miliónov eur je to kvapka v mori. Nevidím v tomto naozaj problém,“ tvrdí Michelko. Podľa neho ide len o jemné technikálie.
„Televízia má vlastné kreatívne centrá, takže nemusí dať nové logo do externého prostredia, viem si predstaviť, že to urobia kreatívci z televízie,“ dodal Michelko.
Pohľad odborníka
Marketingový stratég spoločnosti Jandl Jakub Kováč s ním nesúhlasí. „Nálepky, krytky na mikrofóny sú akoby úplne na konci, keď je už identita značky vytvorená. Samotné vytváranie identity je najskôr niekoľko strategických vrstiev – čo by tá identita mala reprezentovať, aké sú hodnoty značky, ktoré by mala reprezentovať, aké emócie by mala evokovať. Až potom sú vizuálne prvky ako je logo, farebnosť, typografia a podobne,“ vysvetlil.
Kováčovi sa nepozdáva ani odhadovaná cena rebrandingu RTVS na 20-tisíc eur. „Takéto projekty sa rádovo pohybujú v desiatkach až stovkách tisíc eur. Za 20-tisíc by sa mohol urobiť rebranding, ale nie aj s produkciou fólií a krytiek na mikrofóny a podobne. To nie sú lacné záležitosti,“ upozorňuje. „Bude to trvať určitý čas a podľa všetkého to bude stáť viac ako 20-tisíc,“ dodáva.