V krajských mestách stredného Slovenska upravujú parkovaciu politiku. Zavádzajú viaceré zmeny, ktoré majú vyriešiť problémy s nedostatkom miest.
Najmä krajské mestá dlhodobo zápasia s nedostatkom miest na parkovanie. To sa zmení aj v Banskej Bystrici či Žiline. „V každom krajskom meste za posledných desať rokov stúpol počet áut niekoľkonásobne. Každé toto mesto má svoj vývoj čo sa týka urbanizmu a počet parkovacích miest v každom meste je nedostatočný,“ uviedol predseda rady Slovenskej parkovacej asociácie Miroslav Lepeta.
V Žiline od 7. júna preberá parkovaciu politiku tamojšia radnica. Mení sa spôsob vybavovania kariet, ako aj platenia.
„V prípade rezidenčných kariet, ľudia si to môžu vybaviť priamo z domu alebo v klientskom centre. Čo sa týka platenia priamo na ulici, tak okrem zavedeného systému platenia parkovacími automatmi, pribúda platenie esemeskou a tak isto aj formou aplikácie,“ vysvetlil primátor mesta Žilina Peter Fiabáne.
Radnica v súvislosti s parkovaním eviduje aj viaceré podnety. Od začiatku roka mestská polícia zaznamenala asi 2 000 priestupkov.
Problému s parkovaním v krajských mestách sa venoval redaktor Alexander Ernest:
Problémy má aj Banská Bystrica
Problémy s parkovaním pociťujú aj v Banskej Bystrici. Zmeniť sa to má novou parkovacou politikou.
„Pripravujeme nové znenie parkovacej politiky. To znamená, že zavedenie rezidenčných zón na sídliskách, ktoré by mali v prvom rade pri parkovaní zvýhodňovať obyvateľov, ktorí majú trvalý pobyt v Banskej Bystrici,“ povedal zástupca primátora mesta Banská Bystrica Jakub Gajdošík.
Od začiatku roka eviduje mestská polícia v Banskej Bystrici 1 647 priestupkov za parkovanie. „Cez inštitút objektívnej zodpovednosti za porušenie zákazu zastavenia a státia sme doposiaľ riešili 127 držiteľov vozidiel,“ dodala asistentka náčelníka Mestskej polície Banská Bystrica Diana Lunterová.
V Banskej Bystrici majú nové miesta pre vozidlá pribudnúť na Tatranskej ulici. V Žiline majú v nevyhnutných prípadoch pripravené projekty na sídliskách Solinky a Vlčince.