Na hlavný obsah

Železničná spoločnosť prezradila, koľko vlani meškali vlaky. Cestujúci so štatistikou nesúhlasia

Na neskoré príchody vlakov si zvykli.

Železničná spoločnosť prezradila, koľko vlani meškali vlaky. Cestujúci so štatistikou nesúhlasia
Ilustračná snímka. Foto: RTVS

Minulý rok meškali vlaky v priemere necelé štyri minúty. Na základe štatistík to tvrdí železničná spoločnosť. Cestujúci majú iný názor a na oneskorené príchody si zvykli. Za to, že vlaky meškajú, môže podľa dopravcu najmä infraštruktúra a poruchy na tratiach.

Železničiari v minulom roku vypravili takmer 620-tisíc vlakov. Podľa ich štatistík takmer 80 percent z nich išlo načas. Zvyšok meškal viac ako päť minút. Podľa osobného dopravcu je hlavnou príčinou meškania vlakov súčasný stav tratí a infraštruktúry.

„Počítame najmä prechodné obmedzenia traťovej rýchlosti, výluky, stavebné práce, opravy, ale taktiež nehody,“ informoval hovorca Železničnej spoločnosti Slovensko (ZSSK) Dominik Drevický.

ZSSK zverejnila, koľko meškali vlaky v roku 2023. Bližšie informácie zisťovala v reportáži v Správach RTVS redaktorka Andrea Šeligová:

Znížená rýchlosť je napríklad v obvode bratislavskej hlavnej stanice. Od novembra tadiaľto vlaky jazdia rýchlosťou do 10 km/h. Dôvodom je zlý stav koľají. Peniaze na pravidelnú údržbu však železnice nemajú.

„Rozsah opravných prác v rámci hlavnej činnosti a investícií, ktorý je limitovaný výškou finančného príspevku, obsiahne spravidla len najnevyhnutejšie činnosti údržby a opráv potrebné pre bezpečnú a plynulú prevádzku,“ uviedla hovorkyňa Železníc Slovenskej republiky (ŽSR) Vladimíra Bahýlová.

„Na tento stav spolu s manažérom železničnej infraštruktúry už dlhodobo upozorňujeme. Z pohľadu Železničnej spoločnosti by sa tento stav mal riešiť priebežne, najmä predvídateľným financovaním,“ dodal Drevický.

Železnice robia pravidelné preventívne kontroly, aby zabránili vzniku nehôd spôsobených poškodenou traťou. Využívajú na to špeciálny vozeň, ktorý potenciálne poruchy odhalí.

Moje odložené články

    Viac

    Najčítanejšie

    Nové v rubrike Ekonomika