Na hlavný obsah

Slováci nemajú záujem o nové bicykle. Predajne zívajú prázdnotou a majú plné sklady

Trh s bicyklami sa prepadá.

Slováci nemajú záujem o nové bicykle. Predajne zívajú prázdnotou a majú plné sklady
Ilustračná snímka obchodu s bicyklami. Foto: RTVS

Trh s bicyklami sa prepadá. Online nákup klesol medziročne o takmer 40 percent. Problémy s odbytom hlásia aj výrobcovia. V predajniach majú plné sklady.

Cyklistická sezóna je v plnom prúde. Kým hrádze sú plné cyklistov, v obchodoch je prázdno. „Je to aj vidieť oproti minulému alebo predminulému roku. Aj keď bicyklov bolo nedostatok, dopyt bol vyšší ako tento rok,“ povedal predajca bicyklov Roman Bruňacký.

Rovnaká situácia ako v kamenných predajniach, je aj v online priestore. Podľa portálu Heureka predaj bicyklov klesol vo všetkých segmentoch. „Čo sa týka celkového poklesu predaja, tak je to až 38 percent,“ priblížil mediálny zástupca spoločnosti Heureka René Parák.

Počas pandémie ľudia nakupovali bicykle vo veľkom, dnes sa predajcom plnia sklady. Dôvodov je viacero. Ľudia investovali do kúpy bicykla ešte počas covidového obdobia a len málo z nich cíti potrebu v takom krátkom období kupovať ďalší bicykel.

„Bicykel nie je záležitosť na jeden, dva roky. Možno tak vrcholový športovci. Je to však malé percento ľudí, ktorí sú naozaj posadnutí bicyklami, menia bicykel každý rok,“ dodal Parák.

Téme sa venoval reaktor RTVS Jakub Horáček:

Pandemický trend

Pokles v objednávkach cíti aj jeden z našich najväčších výrobcov bicyklov. „Štart minulého roka bol extrémne dobrý, ešte tam doznievali trendy z pandémie. Na jeseň už bolo cítiť určité opadnutie. Dá sa povedať, že to trvá dodnes,“ povedal komerčný riaditeľ DEMA Senica Richard Likavčan.

Keďže záujem o bicykle v obchodoch opadol, otvára sa cesta k zľavám. Ceny by mali ísť nižšie približne o 15 percent. Cena výroby sa nezmení. „Cena poklesne, pretože obchodníci budú potrebovať minúť zásoby, ktoré majú. Budú ich potrebovať premeniť na hotové peniaze,“ uviedol Likavčan.

Podľa neho výrobcovia musia vyrobiť a predať za náklady, ktoré sa v čase nemenia tak výrazne. „Tak nemáme veľký priestor narábať s cenou,“ skonštatoval.

Veľkým míľnikom v predaji, ktorý prišiel tento rok, je nástup elektrobicyklov. Aktuálne sa ich už predáva viac ako klasických. Vo výrobe je tento nárast ešte vyšší. Deväť z desiatich vyrobených bicyklov je elektrických.

Moje odložené články

    Viac

    Najčítanejšie

    Nové v rubrike Ekonomika