Na hlavný obsah

Smrť dvoch ľudí na železničnom priecestí: Je na nás, aby sme cez koľaje prechádzali bezpečne, hovorí manažér Zelenej vlny RTVS

Na priecestí fungovali všetky bezpečnostné prvky.

Smrť dvoch ľudí na železničnom priecestí: Je na nás, aby sme cez koľaje prechádzali bezpečne, hovorí manažér Zelenej vlny RTVS
Pri zrážke vlaku a osobného auta prišli o život dvaja ľudia. Nehoda sa stala včera večer pri Šuranoch. Foto: RTVS

Pri zrážke vlaku a osobného auta prišli o život dvaja ľudia. Nehoda sa stala v nedeľu (7. 1.) vo večerných hodinách pri meste Šurany.

Podľa polície 54-ročná žena za volantom nerešpektovala značenie, výstražné svetlá ani spustené závory. O život prišiel aj jej 25-ročný syn. Cestujúci vo vlaku vyviazli bez zranení.

Výstražný zvuk aj blikajúca červená, závory sa zatvárajú a prichádza vlak, autá v oboch smeroch stoja. Takto by to malo fungovať na železničných priecestiach.

Na priecestí pri Šuranoch to však v nedeľu večer vyzeralo úplne inak. Napriek fungujúcej signalizácii aj závorám došlo k nehode, ktorá si vyžiadala dva ľudské životy.

„Vozidlo dosiaľ z nezistených príčin vošlo na železničné priecestie so zavretými závorami, kde do neho narazil prichádzajúci vlak,“ priblížila hovorkyňa Krajského riaditeľstva Policajného zboru v Nitre Viktória Borloková.

Tragickej nehode na železničnom priecestí sa v Správach RTVS z regiónov venovala redaktorka Jana Obrancová:

„Nehoda neovplyvnila zdravotný stav cestujúcich vo vlaku. Vlak išiel v danom úseku rýchlosťou okolo 85 km/h. Na mieste sa môže jazdiť maximálne 90 km/h. Vlak je sto a viactonový kolos, ktorý sa ani za použitia rýchločinnej brzdy nedá zastaviť do niekoľkých metrov,“ vysvetlil Dominik Drevický z odboru komunikácie Železničnej spoločnosti Slovensko.

K zrážke došlo na riadne označenom priecestí

„Fyziku neoklameme. Vezmime si vlak, ktorý má trinásť vozňov, má približne dĺžku 350 metrov, váži vyše 700 ton. Takýto kolos nezastavíte ani na desiatich, ani na 20 metroch. Takáto brzdná dráha sa pohybuje v niekoľko stometrovej vzdialenosti,“ uviedol manažér dopravného spravodajstva Zelenej vlny RTVS Ľuboš Kasala.

Pri nedeľnej nehode vlak tlačil auto po koľajach ešte 300 metrov. K zrážke pritom došlo na riadne označenom priecestí, na ktorom fungovali všetky bezpečnostné prvky.

„Najvyššou ochranou sú závory so svetelnou a zvukovou signalizáciou. Je na nás, aby sme cez železničné priecestia alebo vôbec cez koľajovú dráhu prechádzali bezpečne,“ dodal Kasala.

„Okolnosti, miera zavinenia a presná príčina sú predmetom vyšetrovania polície. Dychová skúška u rušňovodiča bola negatívna,“ priblížila policajná hovorkyňa.

Len vlani sa na Slovensku na železničných priecestiach stalo celkovo osem dopravných nehôd, pri ktorých došlo k jednému smrteľnému a jednému ťažkému zraneniu.

Moje odložené články

    Viac

    Najčítanejšie

    Nové v rubrike Regióny