Na hlavný obsah

Vyšší príjem z reklám môže byť v protiklade s hlavným poslaním médií verejnej služby, tvrdí odborník

Ich primárny záujem nie je fungovať ako komerčné médiá.

Vyšší príjem z reklám môže byť v protiklade s hlavným poslaním médií verejnej služby, tvrdí odborník
Budova RTVS, v ktorej sídli rozhlas. Foto: RTVS/Patrik Tarics

To, že ministerstvo kultúry v návrhu zákona o Slovenskej televízii a rozhlase (STVR) očakáva vyšší príjem za reklamu, je ďalší z tlakov vlády na verejnoprávne médiá na Slovensku. Povedal to v relácii RTVS Aktuálne :24 odborník Vlastimil Nečas z Katedry mediálnych štúdií Karlovej univerzity v Prahe.

„Ak posilníte podiel reklamy vo vysielaní verejnoprávnych médií, posilňujete tým v nich tendenciu zohľadňovať iné hľadiská, ako verejný záujem,“ povedal Nečas. Primárny záujem verejnoprávnych médií nie je fungovať ako komerčné médiá, zdôraznil.

Pokiaľ majú verejnoprávne médiá aj iný príjem ako zo štátneho rozpočtu, vytvára to podľa Nečasa tlak na reklamný trh aj cenu reklamy.

„Keď sa zvýši podiel financovania média z reklamy, začne tomu prispôsobovať programovú štruktúru a podmieňovať ju reklamnému trhu. To môže byť v protiklade s poslaním verejnoprávneho média,“ vysvetlil.

Nečas dodal, že médiá verejnej služby nemusia byť trhovo neúspešné. „Finančná nezávislosť a odolnosť média – či už voči politickým tlakom alebo aktuálnej situácii na trhu – vytvára možnosť byť sebavedomým médiom, ktoré môže poskytovať verejnú službu,“ uviedol.

Moje odložené články

    Viac

    Najčítanejšie

    Nové v rubrike Slovensko