Na hlavný obsah

Speváčka Beyoncé vo Švédsku čelí kritike, že prispela k vyššej inflácii

Začiatok jej turné vo Švédsku minulý mesiac vyvolal veľký dopyt po hoteloch a reštauráciách.

Speváčka Beyoncé vo Švédsku čelí kritike, že prispela k vyššej inflácii
Americká speváčka Beyoncé pózuje počas ďakovnej reči s cenou za najlepší tanečný/elektronický album, ktorú získala za svoj album Renaissance. Foto: TASR/AP

Mysleli ste si, že za rast cien môže vojna na Ukrajine alebo výpadky v dodávateľskom reťazci? Možno nepoznáte Beyoncé, napísal server BBC News. Začiatok jej turné vo Švédsku minulý mesiac vyvolal veľký dopyt po hoteloch a reštauráciách. Premietlo sa to do ekonomických štatistík krajiny.

Májová inflácia 9,7 percenta bola vyššia, ako očakávali prognózy. Podľa analytika z banky Danske Bank Michaela Grahna za tým čiastočne stojí práve americká popová superstar.

„Nevinil by som Beyoncé z vysokej inflácie, ale jej vystúpenia a celosvetový dopyt po jej koncerte vo Švédsku k tomu zrejme trochu prispeli,“ uviedol Grahn v e-maili BBC.

Podľa BBC niet pochýb o tom, že speváčkino prvé sólové turné po siedmich rokoch je veľkým ekonomickým momentom. Aspoň jeden z odhadov uvádza, že do konca septembra, kedy naplánovali posledný koncert, by mohlo zarobiť takmer dve miliardy libier.

Podľa portálu Airbnb sa po oznámení turné prudko zvýšilo vyhľadávanie ubytovania v mestách, kde sú koncertné zastávky. Vstupenky sa mnohokrát vypredali v priebehu niekoľkých dní a ich ceny na trhu s prepredajom prudko vzrástli.

Do britského Cardiffu sa zišlo 60-tisíc ľudí, vrátane fanúšikov z Libanonu, Spojených štátov a Austrálie. Dopyt po hotelových izbách v Londýne bol taký silný, že v jednom prípade z hotelov podľa BBC vyhnali ľudí bez domova, ktorých do nich predtým umiestnila radnica.

Fanúšikovia z celého sveta

Na koncerty v Štokholme, kde Beyoncé vystúpila pred 46-tisíc divákmi, sa podľa BBC zišli fanúšikovia z celého sveta. Boli medzi nimi prevažne ľudia zo Spojených štátov, kde silný dolár voči švédskej korune prispel k tomu, že sa vstupenky v tejto severskej krajine zdali byť relatívne výhodné.

V e-maili zaslanom minulý mesiac denníku The Washington Post opísala agentúra Visit Štokholm rozmach turistického ruchu v meste ako „efekt Beyoncé“.

Inflácia vo Švédsku dosiahla v decembri vrchol 12,3 percenta, v apríli predstavovala 10,5 percenta a v máji 9,7 percenta.

Aby mala jedna hviezda takýto dosah, „je veľmi vzácne“, povedal Grahn BBC. Dodal, že podobný efekt môžu mať aj veľké futbalové turnaje. Dodal, že v júni očakáva návrat trendov k normálu.

Moje odložené články

    Viac

    Najčítanejšie

    Nové v rubrike Svet