Na hlavný obsah

Tragická nehoda na Zochovej mala viesť k zmenám na Staromestskej ulici. Aj trištvrte roka po však takmer všetko zostáva po starom

Vláda ešte v októbri prisľúbila zmeny, no k tým pre pomery v parlamente neprišlo.

Tragická nehoda na Zochovej mala viesť k zmenám na Staromestskej ulici. Aj trištvrte roka po však takmer všetko zostáva po starom
Ilustračná snímka. Foto: Facebook/Polícia Slovenskej republiky

Viac ako trištvrte roka po tragickej nehode sa na Staromestskej ulici v Bratislave takmer nič nezmenilo, hovoria občianske združenia. Vláda ešte v októbri prisľúbila zmeny, no k tým pre pomery v parlamente neprišlo a očakávaný zákon o obecných políciách sa do druhého čítania už nedostal. Svoje plány so Staromestskou má však aj magistrát Bratislavy.

Štyri dopravné nehody v tomto roku a šesť v minulom. Staromestská ulica sa zapísala do povedomia Slovákov najmä tragickou nehodou na zastávke Zochova, kde opitý vodič pripravil o život v 130-kilometrovej rýchlosti päť ľudí.

Od tejto udalosti volali viacerí po zmenách. Komplexnejší balík však pripravuje magistrát Bratislavy. „V krátkej dobe chceme na tejto ulici doplniť vodorovné dopravné značenie povolenej rýchlosti a tiež vodorovným značením zúžiť šírku jazdných pruhov, čo vodičov prirodzene vedie k zníženiu rýchlosti,“ približuje hovorca Peter Bubla.

Dodáva, že dlhodobo apelujú na vládu, aby rozviazala mestským policajtom ruky. „Aby bolo obciam umožnené vykonávať meranie maximálnej povolenej rýchlosti, najmä prostredníctvom stacionárnych radarov a uplatňovať objektívnu zodpovednosť. Dnes tieto kontroly môže vykonávať iba policajný zbor,“ dodal hovorca magistrátu.

Možných riešení je viac

Zmeniť by to mal zákon o obecných políciách, ktorý je aktuálne v parlamente. Aj ten patril k požiadavkám občianskych združení – Znepokojené matky a Cyklokoalícia. Prezident Cyklokoalície Dan Kollár hovorí, že nedávno mali stretnutie s vedením mesta.

„Dospeli sme k tomu, že od zámeru vybudovať výťahy sa upúšťa. Mesto pracuje na tom, aby bol na tejto ulici vytvorený úrovňový priechod,“ uviedol.

„Ďalšia možnosť by bola znížiť počet pruhov pre automobilovú dopravu. Dajme tomu, že by tam bol len jeden pruh pre autá a druhý by bol pre autobusy alebo cyklistov,“ dodala Ivana Némethová z iniciatívy Znepokojené matky.

Dopravný analytik Jozef Drahovský by rýchlosť na štvorprúdovej ceste nemenil. Päťdesiatka je je podľa neho primeraná. „Rozumnejšie by bolo tú ulicu posunúť pod zem. Podchod na Mierovom by pokračoval ďalej a hore na most by vychádzal až oveľa neskôr,“ myslí si.

Na to, ako bude nakoniec Staromestská ulica vyzerať si tak ešte musíme počkať.

Moje odložené články

    Viac

    Najčítanejšie

    Nové v rubrike Rádiožurnál