Na hlavný obsah

Kľúčový úsek R1 by mohli začať stavať už na jar. Začať sa malo pôvodne vlani

Realizáciu tohto úseku museli odložiť.

Kľúčový úsek R1 by mohli začať stavať už na jar. Začať sa malo pôvodne vlani
Ilustračná snímka. Foto: RTVS

Pokračovanie rýchlostnej cesty R1 z Banskej Bystrice do Slovenskej Ľupče by mohli začať stavať už na jar.

Kľúčový úsek počíta aj s výstavbou mimoúrovňovej križovatky a výmenou starého mosta, ktorý je v havarijnom stave.

Výstavba trojkilometrového úseku rýchlostnej cesty R1 sa mala začať vlani. Národná diaľničná spoločnosť (NDS) však v lete nepodpísala zmluvu so zhotoviteľom a tak realizáciu tohto úseku museli odložiť.

Kedy by úsek mohli dokončiť? Na to sa v Správach RTVS z regiónov pozrel redaktor Lukáš Urbašík:

„V súčasnosti finišujú povoľovacie procesy, predpokladáme, že s výstavbou by sa mohlo začať v dohľadnej dobe. Samotný projekt ráta s piatimi mostnými objektami. Najvýznamnejším je most cez rieku Hron, rovnako projekt ráta s vybudovaním mimoúrovňovej križovatky Šalková,“ potvrdil hovorca NDS Tomáš Ferenčák.

Práve most pri Slovenskej Ľupči, o ktorého rekonštrukcii sa hovorí už roky, je jedným z najdôležitejších častí nového úseku

„Ten most, ktorý sa momentálne nachádza pri biotike, je v katastrofálnom, dá sa povedať v havarijnom stave, takže je na čase teda, aby sa s touto výstavbou začalo,“ skonštatoval primátor mesta Banská Bystrica Ján Nosko (nezávislý).

„Vnímam to veľmi citlivo z pohľadu toho tranzitu z okresu Brezno do okresu Banská Bystrica, kde nie je vlastne veľa iných možností, tak ako v minulosti, keď sa to identifikovalo ako havarijný objekt, tak sami si pamätáme, že tie obchádzky boli cez dvesto kilometrov,“ podotkol starosta obce Slovenská Ľupča Roland Lamper (SMS).

Problémom je aj križovatka v Šalkovej

Okrem havarijného stavu mosta je ďalším problémom križovatka v mestskej časti Šalková, kde pri hustej premávke mali miestni obyvatelia problém dostať sa na hlavnú cestu.

„My sme tam v tom poslednom období inštalovali aspoň svetelnú signalizáciu, ktorá ako tak v tom čase špičky umožnila výjazd zo Šalkovej a mimoúrovňová križovatka, dá sa povedať, tento problém úplne vyrieši,“ dodal Nosko.

Trojkilometrový úsek rýchlostnej cesty R1 by mal byť hotový o tri roky. Náklady naň sa vyšplhajú na takmer 90 miliónov eur.

Moje odložené články

    Viac

    Najčítanejšie

    Nové v rubrike Regióny