Na hlavný obsah

Štát chce rýchlejšiu dostavbu tunela Višňové a je ochotný zaplatiť viac. Stavbári však hlásia ďalší problém

Objavili tektonický zlom.

Štát chce rýchlejšiu dostavbu tunela Višňové a je ochotný zaplatiť viac. Stavbári však hlásia ďalší problém
Výstavba tunela Višňové. Foto: RTVS

Štát chce urýchliť dostavbu tunela Višňové aj za vyššiu cenu. Chce odľahčiť cestu popod Strečno. Hrozí tam totiž ďalší zosuv skál. Stavbári však hlásia v tuneli ďalší problém. Objavili tektonický zlom.

Jazda cez kľúčový bod diaľnice D1, ako ukazuje vizualizácia Národnej diaľničnej spoločnosti (NDS), by však mohla byť reálna na budúci rok.

Geologický prieskum po februárovom zosuve skál na frekventovanú cestu v Strečne ukázal, že hrozí ďalší zosuv. Cestári na problémovom úseku inštalovali ochrannú sieť, aby skaly nekončili na ceste.

Zúžili vozovku a znížili rýchlosť. Rezort dopravy chce vyššiu bezpečnosť na ceste zaistiť skorším otvorením tunela Višňové.

„Prebehli tri rokovania s dodávateľmi a žiaden z nich nepovedal, že sa to nedá. Očakávame teda, že dôjde k dohode. Bude to niečo stáť, ale myslíme si, že to je akceptovateľné,“ povedal minister dopravy Jozef Ráž (nom. Smer-SD).

Dostavbe tunela Višňové sa v Správach RTVS venoval redaktor Erik Vrábel:

Úloha pre diaľničiarov

Štát už dodávateľovi zaplatil o 50 miliónov eur viac, ako bolo v zmluve. O koľko viac to bude tentokrát, minister nespresnil. Diaľničiarom dal úlohu zrýchliť výstavbu.

„Čudujem sa, že dnes minister ide dávať úlohy NDS. Veď už je pol rok za nami a NDS má vybudovaný systém, podľa mojich informácií na týždennej báze tam prebiehajú rokovania a hľadajú sa riešenia,“ povedal riaditeľ Inštitútu pre dopravu a hospodárstvo Ondrej Matej.

Termín dokončenia je zatiaľ naplánovaný na koniec budúceho roku. V tuneli však objavili nový problém. Tektonický zlom. Ako ho opraviť, bude ministerstvo vedieť až po prieskume.

„Ak by to bolo zlé, tak budeme tlačiť na to, aby sa aspoň jedna z tých rúr dala do užívania, lebo aj zjednosmernenie Strečna – keď pôjdeme jedným smerom rúrou a pod Strečnom druhým smerom, tak nám to umožní urobiť ochranné pásmo na padanie skál,“ vysvetlil minister Ráž.

Problém nevyrieši ani diaľnica s tunelom

Problém pod Strečnom podľa Výskumného ústavu dopravného nevyrieši ani hotová diaľnica s tunelom.

„Bude tam nižšia frekvencia dopravy, ale stále tam budú vysoké počty áut. Bude to aj náhradná trasa v prípade údržby tunela a prípadnej nehody v tuneli,“ povedal generálny riaditeľ Výskumného ústavu dopravného Ľubomír Palčák.

Na brale majú inštalovať oceľové záchytné siete. Cestári to majú stihnúť do zimy a s čo najmenšími dopravnými obmedzeniami.

„Zatiaľ nebudú žiadne obmedzenia. Pokiaľ už budeme vedieť, čo sa bude ako a kedy robiť, tak všetko vám to dáme vedieť včas,“ priblížila prednostka Okresného úradu v Žiline Emília Pavlusíková.

Tento obrázok nemá vyplnený ALT popisok, jeho názov je image-4-1150x224.png

Moje odložené články

    Viac

    Najčítanejšie

    Nové v rubrike Slovensko