Na hlavný obsah

Volebný bilbord pri škole v Banskej Bystrici pobúril rodičov. Na jeho nevhodnosť upozornila aj psychologička

Podľa nej môže deti nabádať k používaniu vulgarizmov.

Volebný bilbord pri škole v Banskej Bystrici pobúril rodičov. Na jeho nevhodnosť upozornila aj psychologička
Kontroverzný bilbord pri základnej škole v Banskej Bystrici. Foto: RTVS

Obyvateľov Banskej Bystrice pobúril volebný bilbord k blížiacim sa eurovoľbám. Reklamu umiestnili hneď vedľa základnej školy, pri ceste, kadiaľ chodia stovky detí. Psychologička upozorňuje na nevhodnosť bilbordu. Môže podľa nej deti nabádať k používaniu vulgarizmov.

Na problém nevhodného politického bilbordu nás upozornil jeden z rodičov, ktorého syn navštevuje miestnu základnú školu.

„Je úplne jasné, kto si tam aké slovo doplní. Evokuje to iba jedno slovo. Myslím si, že prejavovať akékoľvek názory, nielen politické, takýmto spôsobom je verejne nevhodné. Ja si neželám, aby moje deti videli takéto veci,“ povedal rodič Ján Kapusta.

„Snažíme sa naše deti viesť k charakterovým hodnotám a snažíme sa z nich robiť charakterných ľudí. Zdá sa mi, že takéto niečo je v priamom rozpore s tým,“ uviedol riaditeľ Základnej školy Narnia v Banskej Bystrici Marek Golian.

Kontroverznému bilbordu pred základnou školou v Banskej Bystrici sa v Správach RTVS z regiónov venoval redaktor Lukáš Urbašík:

Nabáda deti k vulgarizmom

Aj keď na bilborde žiadny vulgarizmus nie je, podľa psychologičky to môže deti nabádať, aby ho používali.

„Či to budú deti prvého alebo druhého stupňa, budú si tam to slovo, napriek tomu, že ho tam explicitne nenapísali, dopĺňať. Bude to podnecovať deti ku tvorbe možno aj ďalších sloganov alebo slovných spojení,“ vysvetlila psychologička z Centra poradenstva a prevencie Zuzana Benková.

„Zodpovednosť v tomto prípade leží aj na konkrétnej bilbordovej spoločnosti, ktorá by etický rozmer pri umiestňovaní reklám na svojich nosičoch mala brať do úvahy,“ uviedol riaditeľ Transparency International Slovensko Michal Piško.

O vyjadrenie sme telefonicky požiadali aj reklamnú spoločnosť, ktorá bilbord pri škole v Banskej Bystrici vylepila. „Nie sme jediná firma. Takže, poprosím vás, nezaťažujte nás s týmto,“ reagoval výkonný riaditeľ reklamného štúdia GRYF Ladislav Krčmárik.

Politici majú voľné ruky

Marketingový expert Ondrej Kořínek považuje vyvesenie takéhoto bilbordu za neprípustné. „Určite by som neprijal takúto ponuku. Už vôbec nie, že pôjdeme za hranicu vkusu a slušnosti, aby sme zaujali,“ vysvetlil.

Politici majú pri súčasných zákonoch voľné ruky pri tvorbe politickej reklamy a na bilbordy môžu dať prakticky čokoľvek, čo neporušuje trestný zákon. Na Slovensku totiž v súčasnosti chýba orgán, ktorý by politickú reklamu kontroloval.

Na problém aktuálne reagovalo aj vedenie mesta Banská Bystrica. Radnica vyzvala reklamnú agentúru, aby pútač z tejto lokality odstránila.

Tento obrázok nemá vyplnený ALT popisok, jeho názov je image-4-1150x224.png

Moje odložené články

    Viac

    Najčítanejšie

    Nové v rubrike Regióny