Na hlavný obsah

Hoci Slovensko zaostáva s dopravnou infraštruktúrou, turizmu sa darí viac ako minulý rok

Potvrdila to organizácia Slovakia Travel.

Hoci Slovensko zaostáva s dopravnou infraštruktúrou, turizmu sa darí viac ako minulý rok
Ilustračná snímka Bojnického zámku. Foto: RTVS

Turisti najviac navštevujú Vysoké a Nízke Tatry, Slovenský raj a Liptov. Ožíva aj mestská turistika, záujem o kúpele a akvaparky. Potvrdila to organizácia na podporu a propagáciu cestovného ruchu Slovakia Travel. Hoci zaostávame s dopravnou infraštruktúrou, turizmu sa darí viac ako minulý rok.

Jednou z vecí, ktoré turisti na Slovensku oceňujú je bezpečnosť, keďže sme šiestou najbezpečnejšou krajinou. „Veľmi priaznivo sa nám vyvíja aj parameter, ktorý nebol veľmi priaznivý pre nás, a to hodnota za peniaze. Kde inflácia zastavila naše susedné krajiny a sme pre nich už finančne atraktívni,“ vysvetlil generálny riaditeľ Slovakia Travel Václav Mika.

„Zaujímavá je aj cyklistika. Ľudia omnoho viac vnímajú aj prírodné prostredia, ktoré sú spojené s Bratislavou a so Slovenskom,“ priblížil predseda predstavenstva Bratislava Tourist Board Vladimír Grežo.

Téme sa venovala redaktorka RTVS Jozefína Ilavská:

Kým v zime prišli turisti z Pobaltských krajín, Rumunska, zo Škandinávie, z Írska aj Británie a zo Spojených Štátov, letnú sezónu potiahli aj domáci. „Tie hlavné turistické atrakcie budú mať rekordné roky. A že celkovo rok sa môže priblížiť tomu najlepšiemu roku 2019,“ dodal Mika.

Cestou po Európe sa na Slovensku zastavil aj Jun Suk, ktorý sa o našej krajine dozvedel nezvyčajne. „Čítal som o nej v historických knihách. A potom som čítal o Bratislave,“ povedal turista Jun Suk Jung.

Kampaň na prilákanie ďalších turistov

Slovakia Travel chce novou kampaňou Slovensko prekvapí prilákať ďalších turistov. „Tá kreatívna idea sa zakladá na rozvíjaní, ukazovaní a hľadaní atraktivity a motivácie na návštevu Slovenska zážitkami, miestami, ktoré vedia prekvapiť,“ priblížila marketingová riaditeľka Slovakia Travel Dáša Matušíková.

Do celoročnej kampane plánuje Slovakia Travel investovať deväť miliónov Eur. Zamerať sa chcú okrem krajín V4 aj na vzdialenejšie krajiny a Nemecko. „Aktuálne máme kampaň aj v USA. Prvýkrát v histórii. Na produkt mestskú turistiku Creative Cities. Košice, Trenčín – budúce hlavné mesto kultúry a Bratislava. V spolupráci s V4,“ uviedol Mika.

Jedným z hlavných limitov rozvoja cestovného ruchu zostáva dopravná infraštruktúra. Pri niektorých krajinách aj potreba víz.

Moje odložené články

    Viac

    Najčítanejšie

    Nové v rubrike Slovensko