Na hlavný obsah

Niekoľko škôl testovalo novú metódu vzdelávania: Zlepšila sa dochádzka aj správanie žiakov, pochvaľujú si aj učitelia

Postupne chcú metódu rozšíriť do ďalších škôl.

Niekoľko škôl testovalo novú metódu vzdelávania: Zlepšila sa dochádzka aj správanie žiakov, pochvaľujú si aj učitelia
Ilustračná snímka - deti v škole. Foto: RTVS

Nová vzdelávacia metóda zo Spojeného kráľovstva sa na našich školách osvedčila. Vyskúšalo si ju takmer 3-tisíc žiakov. Jej cieľom je, aby sa žiak v pohode dopracoval k lepším výsledkom. Postupne chcú metódu rozšíriť do ďalších škôl.

Deň na základnej škole vo Zvolene začínajú takzvanými rannými kruhmi. Tie dávajú deťom možnosť sa porozprávať o rôznych témach. Zamerali sa v nich na emocionálne bezpečie.

„Aktivity, ktoré súvisia s neurovedou, sú uvoľňovacie. Dieťa sa dokáže dostať do pozitívnej atmosféry, tým sa zlepšujú jeho výsledky v učení,“ vysvetlila riaditeľka základnej školy vo Zvolene Ľubica Tomčíková.

Inovatívnemu vzdelávaniu sa v Správach RTVS venovala redaktorka Dominika Kusá:

Dlhé sedenie v laviciach tak môžu deti napríklad zameniť za pohyb po senzomotorickom chodníku. Do pilotného vzdelávania sa zapojilo 9 škôl a škôlok. Proces im bol takpovediac šitý na mieru. Učiteľov vyškolili lektorky z Veľkej Británie. Tam túto metódu využívajú už niekoľko rokov. Pre naše školy ju inovovali.

„Vzdelávacie programy Nurture International sú výnimočné svojim individuálnym prístupom a vytváraním bezpečného prostredia pre všetkým členov školskej komunity, žiakov, učiteľov, rodičov,“ priblížila zakladateľka neziskovej organizácie Star Viera Matyšáková.

Pozitívne výsledky

Učiteľky posilnili hravé prvky vo vzdelávaní, či zlepšili komunikáciu s rodičmi. Projekt priniesol pozitívne výsledky. Napríklad na základnej škole vo Zvolene nikto neprepadol.

„Určite to má zmysel, veľmi veľa vecí sa na našej škole zlepšilo, napríklad dochádzka,“ hovorí čiteľka na základnej škole vo Zvolene Soňa Sásiková.

„Počet neospravedlnených hodín klesol z viac ako 1 500 na 98. Zaznamenali sme lepšie správanie žiakov. Dokonca niekoľko učiteľov povedalo, že to malo veľmi dobrý dosah na ich osobný život, našli novú vlnu kreativity,“ opisuje Matyšáková.

Podľa pedagógov sa zbavili syndrómu vyhorenia. V novej metóde chcú pokračovať aj po testovacej fáze. „Pracujeme na príprave rozšírenia týchto vzdelávacích programov aj na iné školy v rámci Slovenska,“ vyhlásila Matyšáková.

Rezort školstva si zlepšenie gramotnosti a zručnosti žiakov sľubuje od nového štátneho vzdelávacieho programu. Odzvoniť má recitovaniu poučiek, posilniť sa má kritické myslenie a prepojenie poznatkov s reálnym svetom. Od septembra sa po novom bude učiť viac ako 420 škôl.

Moje odložené články

    Viac

    Najčítanejšie

    Nové v rubrike Slovensko