Na hlavný obsah

Zásnuby vo viacerých krajinách ovládol nový trend, týka sa prsteňov

Prispôsobujú sa mu aj výrobcovia.

Zásnuby vo viacerých krajinách ovládol nový trend, týka sa prsteňov

Zásnubné prstene pre mužov sú bežnou praxou vo viacerých krajinách vrátane Čile, Švédska a Brazílie, kde šperk tradične slúži aj ako snubný prsteň. Vo väčšine západného sveta ich ale dostávajú iba ženy. To sa však mení, píše BBC.

Pre nedostatok zásnubných prsteňov pre mužov niektorí z nich podľa newyorského klenotníctva Eternate namiesto toho nosia tradičné snubné prstene. Teraz ale firmy všetkých veľkostí začínajú dopyt chápať a predstavujú kolekcie zásnubných prsteňov špeciálne pre mužov.

Spoločnosť Eternate uviedla na trh svoj vlastný rad v januári a okrem nej mnoho významných značiek pôsobiacich na svetových trhoch. A to vrátane Tiffany a Brilliant Earth, ktoré predstavilo návrhy zamerané na mužov.

Ide o často širšie krúžky s diskrétnejšími umiestnenými diamantmi ako ich ženské náprotivky. Rovnako ako prstene pre ženy sa môžu pohybovať v rádoch tisícok dolárov.

Veľká zmena za krátky čas

Dopyt po pánskych zásnubných prsteňoch bol eTrendšte pred siedmimi rokmi takmer nulový, uvádza výkonný riaditeľ londýnskeho internetového predajcu diamantov 77 Diamonds Tobias Kormind.

Dnes odhaduje, že tvorí jednu z tridsiatich objednávok na zákazku od mužov, ktorí hľadajú prstene s diamantmi alebo drahými kameňmi. „Stále to nie je hlavný produkt,“ hovorí, „ale rozhodne sa zdá, že rastie“.

Odborníci z radov predajcov šperkov tvrdia, že gayovia boli jedni z prvých zákazníkov, ktorí vyhľadávali zásnubné prstene pre mužov.

„Homosexuálne páry sa skutočne snažili definovať svoje vlastné zásnuby a svadby a nájsť spôsob, ako vyjadriť svoj záväzok jeden druhému,“ hovorí riaditeľ marketingu spoločnosti Grown Brilliance, ktorá sa zameriava na laboratórne pestované diamanty, Joshua Sherman.

Trend aj medzi celebritami

Tento trend sa však rozšíril. Niektoré veľmi známe celebrity, vrátane Eda Sheerana, Ryana Reynoldsa, Brooklyna Beckhama a Michaela Bublého, sa rozhodli označiť svoje vlastné zásnuby prsteňom a niekedy ich po svadbe nosia spolu s prsteňom snubným.

Čiastočne spolu s prudko rastúcim trhom s inkluzívnou a genderovo neutrálnou módou si šperky vo všeobecnosti obľúbilo viac mužov. V spoločnosti Eternate podľa jej vyhlásenia v roku 2021 tvorili pánske šperky 7,2 percenta celého predaja.

Dnes sa toto číslo blíži k 15 percentám. V spoločnosti Grown Brilliance rastie predaj pánskych šperkov dvakrát rýchlejšie ako predaj dámskych radov.

Niektorí ľudia tiež s vývojom spoločenských postojov spochybňujú tradičnú symboliku zásnubného prsteňa. Generálny riaditeľ newyorského klenotníctva Le Vian Eddie LeVian opisuje prax pánskeho zásnubného prsteňa ako odraz meniacej sa dynamiky vo vzťahoch a láske. Sám nosí zásnubný prsteň.

„Ako manžel, ktorý hrdo nosí svoj diamantový zásnubný prsteň, ktorý mi pred 38 rokmi darovala moja žena Miranda, som bol priamym svedkom rastúceho prijatia tejto praxe,“ hovorí.

Pohľad odborníčky na randenie

Kalifornská odborníčka na randenie Talia Korenová, ktorá vedie podcast Dating Intentionally, dala svojmu terajšiemu snúbencovi zásnubný prsteň asi týždeň po tom, ako ju požiadal o ruku. „Naozaj nechápem, prečo v heterosexuálnom vzťahu žena prsteň nosí, ale muž nie,“ hovorí. „Prečo by muž nemohol mať pred svadbou symbol záväzku na svojej strane,“ dodáva.

Korenová osobne nepozná nikoho ďalšieho, kto by sa rozhodol darovať zásnubný prsteň mužovi, no na základe jej pozorovania sa zdá, že niektoré páry o to majú záujem. Domnieva sa, že chcú zosúladiť vlastný proces zasnúbenia so svojimi hodnotami.

Hovorí tiež, že odkedy dala svojmu snúbencovi prsteň, sa na ňu niektoré ženy obrátili s tým, že to bol skvelý ťah. Nie všetky s tým však súhlasia – niektoré jej sledujúce na sieti Instagram sa nad týmto nápadom pohoršovali.

Mnohí šperkári veria, že sa táto prax bude rozširovať – a že sa stane hlavným prúdom, najmä s tým, ako si ju osvojí viac ľudí, vrátane celebrít. „Pre mnoho párov sa stal dôležitým šperkom,“ povedala odborníčka z kanadskej svadobnej publikácie The Kit Alison McGillová.

A dôležitý je podľa LeViana fakt, že rastie aj dopyt, čo znamená, že rastú tiež tržby. „Z obchodného hľadiska predstavuje vzostup pánskych zásnubných prsteňov lukratívnu príležitosť pre klenotníkov i podnikateľov. S rastúcim trhom, ktorý túži objavovať nové prejavy lásky a záväzku, existuje obrovský potenciál pre uspokojenie rôznorodého vkusu a preferencií,“ hovorí.

Moje odložené články

    Viac

    Najčítanejšie

    Nové v rubrike Svet