Na hlavný obsah

Nové testy na vodičák spôsobujú problémy aj rok po zavedení: Polícia avizuje zmeny v otázkach

Zvýšil sa počet ľudí, ktorí neurobia skúšku na prvýkrát.

Nové testy na vodičák spôsobujú problémy aj rok po zavedení: Polícia avizuje zmeny v otázkach
Test na vodičský preukaz. Foto: RTVS

Zvýšil sa počet ľudí, ktorí neurobia teoretickú skúšku na vodičský preukaz na prvýkrát. Je to pritom už rok, čo prešlo testovanie z papierovej formy na elektronickú. Polícia avizuje v otázkach zmeny.

Adam sa venoval príprave na skúšku asi tri týždne. Viac ako tisícku otázok si pred skúškou na polícii prešiel viackrát.

„Trebalo nad nimi rozmýšľať veľakrát, ale keď už ste sa do toho dostali, tak niekedy ste už otázku ani nedočítali a už ste vedeli odpoveď,“ hovorí Adam. Dodáva, že tam boli aj chytáky.

Teoretickým skúškam na vodičský preukaz sa v Správach RTVS venoval redaktor Radoslav Šebo:

Tvrdí však, že niektorí z kurzu na ne doplatili a skúšku z teórie si tak musia zopakovať.

„Po zavedení elektronických skúšobných testov na vodičský preukaz počet neúspešných skúšok stúpol. Pohybuje sa okolo 23 percent, pričom pri papierových to bolo okolo 12 percent,“ upozorňuje hovorca Prezídia Policajného zboru Roman Hájek.

„Je tam pár otázok, pri ktorých aj ja, ako odborník, ktorý by to mal vedieť, sa musím zamýšľať, čo sa ma vlastne pýtajú, a tam je ten najväčší problém,“ hovorí majiteľ autoškoly v Bratislave Peter Čavojský.

Logické myslenie

Aj podľa dopravného analytika je súčasná podoba skúšok z teórie viac založená na logickom myslení. Podľa neho to môže priniesť to, že budúci vodiči budú na cesty lepšie pripravení.

„Okruh otázok sa enormne rozšíril. Prv autoškoly učili takým spôsobom, že vyučili teóriu a potom robili testy opakovane. Až vlastne všetci sa namemorovali tú správnu odpoveď z tých otázok,“ hovorí dopravný analytik Jozef Drahovský.

Majiteľ autoškoly, ktorý budúcich vodičov pripravuje na skúšky už viac ako 27 rokov, prechod z papierových skúšok na elektronické hodnotí po prvom roku od zavedenia pozitívne. Výhrady má však k niektorým otázkam.

„Niektoré sú tam zbytočné, ako štvortaktné a dvojtaktné motory. Mali by tam byť otázky, čo robiť v prípad dopravnej nehody, že dať si reflexnú vestu, čo je škodová udalosť a také otázky,“ myslí si Čavojský.

„V tomto roku plánujeme zaktualizovať skúšobné otázky, prípadne skúšobné testy doplníme o nové otázky,“ avizuje Hájek.

Forma elektronických testov by sa meniť nemala. Aj naďalej bude skúška pozostávať zo 40-tich otázok s maximálnym počtom bodov 100 a časom 30 minút na vyplnenie.

Moje odložené články

    Viac

    Najčítanejšie

    Nové v rubrike Slovensko