Na hlavný obsah

Rýchlostnú cestu R3 nedokončia načas. Technici narazili na problém, ktorý ovplyvní aj konečnú cenu stavby

Dokončenie sa predĺži o viac ako rok.

Rýchlostnú cestu R3 nedokončia načas. Technici narazili na problém, ktorý ovplyvní aj konečnú cenu stavby
Na snímke stavba rýchlostnej cesty R3. Foto: RTVS

Ľudia na Orave si od kamiónov tak skoro nevydýchnu. Dokončenie výstavby rýchlostnej cesty R3 na severe Slovenska sa predĺži o viac ako rok. Vodiči mali po novej ceste medzi Tvrdošínom a Nižnou jazdiť už toto leto, no technici narazili na problém, ktorý ovplyvní aj konečnú cenu stavby.

„Nemáme avízo, že by sa táto stavba mala omeškať. Ak to tak je, tak by o tom v prvom rade informovať zhotoviteľ Národnú diaľničnú spoločnosť (NDS) a až potom primátora,“ takto ešte v januári tohto roka reagoval vtedajší minister dopravy Andrej Doležal na informácie, že dostavba rýchlostnej cesty Tvrdošín – Nižná bude meškať.

Teraz diaľničiari meškanie potvrdili. Vodiči sa na R3 dostanú najskôr v druhej polovici budúceho roka. „Dôvodom sú predovšetkým zistenia, že sme narazili v trase na omnoho horšiu horninu, ako sa predpokladalo v projektovej dokumentácii. Konkrétne sa bavíme o hornine tvrdosti číslo sedem, čo je najtvrdšia hornina, aká sa vyskytuje,“ vysvetlila hovorkyňa NDS Eva Žgravčáková.

Horninu budú musieť odstreliť. Na úseku tiež museli spraviť pyrotechnický prieskum a prekládku plynovodu. Tieto zmeny budú mať vplyv aj na konečnú cenu diela. O koľko, štábu RTVS nespresnili. Na meškanie výstavby upozorňoval primátor Tvrdošína ešte minulý rok.

Výstavbe rýchlostnej cesty sa venoval redaktor RTVS Erik Vrábel:

Krajská samospráva iniciuje rokovanie

„Dostali sa k nám informácie, že firmy nie sú spokojné s tým alebo sa nevedia dohodnúť na finančných veciach. Počuli sme aj, že nastali nejaké technické veci, ktoré môžu zbrzdiť výstavbu,“ dodala predsedníčka Žilinského samosprávneho kraja Erika Jurinová.

Krajská samospráva preto iniciovala rokovanie s ministrom dopravy. Zhotoviteľom stavby je konzorcium zložené z troch firiem. Vedúcim členom je spoločnosť Hochtief SK. Firma má zmluvne zakázané komunikovať s médiami.

„Problémy so zhotoviteľom nie sú žiadne: Máme za to, že to boli fámy, ktoré vznikli v rámci verejnosti, ale problém na stavbe nie je žiadny,“ povedala hovorkyňa NDS.

So zhotoviteľom rokujú o znásobení počtu pracovníkov na stavbe. Celková dĺžka úseku je viac ako päť kilometrov. Výstavbu začali v marci 2021.

Moje odložené články

    Viac

    Najčítanejšie

    Nové v rubrike Slovensko