Na hlavný obsah

Košická MHD mešká aj desiatky minút. So zápchami by mohlo pomôcť podobné riešenie, aké zaviedli v hlavnom meste

Bus pruhy môžu ušetriť cestujúcim množstvo času.

Košická MHD mešká aj desiatky minút. So zápchami by mohlo pomôcť podobné riešenie, aké zaviedli v hlavnom meste
Ilustračná snímka. Foto: RTVS

Cestujúci košickou mestskou dopravou v autobusoch trávia omnoho viac času, ako by mali. Problémom je zhoršujúca sa dopravná situácia v meste ako aj rekonštrukcie niektorých úsekov. Pomôcť by mohli pruhy pre autobusy. Tých je však málo a nevznikajú jednoducho.

Najmä v ranných a popoludňajších špičkách eviduje košický dopravný podnik meškania autobusov v desiatkach minút. Problém majú najmä linky, ktoré prechádzajú úsekmi na vstupoch do mesta alebo aktuálne aj cez rekonštruovanú Slaneckú cestu.

Pomalej MHD v Košiciach sa v reportáži v relácii Správy RTVS z regiónov venoval redaktor Ondrej Behún:

Podľa dopravného analytika by pomohlo, keby v Košiciach pribudlo viac pruhov pre autobusy. Samospráva s ich vybudovaním ráta. „Vzhľadom na veľkosť dopravnej siete majú veľmi málo bus pruhov. A bolo by vhodné sa zamyslieť nad týmito riešeniami a aplikovať ich do praxe,“ uviedol dopravný analytik Tomáš Burger.

„Chceli by sme ju realizovať najmä na miestach, kde dochádza k predlžovaniu vozidiel mestskej hromadnej dopravy,“ informoval hovorca Košíc Dušan Tokarčík.

Dve žiadosti o vyhradený pruh neprijali

Tento rok mesto podalo dve žiadosti o zriadenie vyhradeného pruhu. „V oboch prípadoch bolo zo strany Krajského dopravného inšpektorátu vydané nesúhlasné stanovisko. V súvislosti s Masarykovou ulicou nebola dodržaná podmienka týkajúca sa dĺžky pre zriadenie vyhradeného pruhu,“ povedala hovorkyňa Krajského riaditeľstva Policajného zboru v Košiciach Lenka Ivanová. Konkrétne chýbalo dvadsať metrov.

„Buspruhy vieme, že výrazným spôsobom zlepšujú prejazdnosť vozidiel hromadnej dopravy a niekedy aj 20 či 50 metrov môže výrazným spôsobom pomôcť prejazdu,“ povedal Burger. „My ako dopravca len privítame každý meter nového buspruhu, ktorý vznikne,“ skonštatoval generálny riaditeľ Dopravného podniku mesta Košice Roman Danko.

V Košiciach by chceli s realizáciou vyhradených pruhov začať na budúci rok. Dobré skúsenosti s nimi má aj Bratislavský dopravný podnik. Na niektorých trasách pruhy v hlavnom meste ušetria cestujúcim štyri minúty.

Moje odložené články

    Viac

    Najčítanejšie

    Nové v rubrike Regióny