Na hlavný obsah

Niektorým žiakom dištančné vzdelávanie uškodilo

Rezervy majú hlavne v cudzích jazykoch či matematike.

Dištančné vyučovanie najviac uškodilo deviatakom zo sociálne znevýhodneného prostredia. Ukázal to prieskum Národného ústavu certifikovaných meraní vzdelávania. Počas dištančného vzdelávania sa prehĺbil najmä ich problém so slovnou zásobou.

Deviatakov najviac potrápili úlohy z matematiky. Školáci zo sociálne slabšieho prostredia vyrátali o 9 úloh menej ako ich rovesníci. Žiaci nerozumeli zadaniu úloh, grafom ani tabuľkám. Ukázalo sa, aký význam má precvičovanie na hodinách.

Online vyučovanie vynechávalo pravidelne asi päť percent z detí. Takmer percento sa neučilo vôbec.

Pozrite si celú reportáž RTVS:

„Rezerva bola hlavne v jazykovej komunikácii – anglický, nemecký a ruský jazyk, pretože deti potrebujú aj komunikovať aj počuť. Je to iné vyučovať na diaľku,“ povedala Daniela Ďurkovská, riaditeľka základnej školy na Sokolíkovej ulici v Bratislave.

Zlepšenie výsledkov si minister školstva Branislav Gröhling (SaS) sľubuje od doučovania. Uplynulý rok sa doň podľa výpočtov Centra vzdelávacích analýz (CVA) zapojilo málo ohrozených detí. Po novom preto bude môcť učiť aj vyškolený personál, napríklad z komunitných centier.

Podľa analytika CVA Michala Rehúša môže vyrovnávanie úrovne vedomostí trvať mesiace až roky. Záleží to aj od toho, aké úspešné bude doučovanie.

Moje odložené články

    Viac

    Najčítanejšie

    Nové v rubrike Slovensko