Na snímke Ľuboš Machaj a Jaroslav Rezník – kandidáti na generálneho riaditeľa RTVS, ktorí postúpili do druhého kola voľby.Foto: TASR/ koláž RTVSFoto: TASR/ koláž RTVS
Poslanci Národnej rady (NR) SR v stredu (29. 6.) nezvolili nového generálneho riaditeľa Rozhlasu a televízie Slovenska (RTVS). Žiadny zo siedmich kandidátov nezískal potrebnú nadpolovičnú väčšinu hlasov.
Do druhého kola postúpili dvaja kandidáti s najvyšším počtom hlasov, a to Ľuboš Machaj a Jaroslav Rezník. Machaj získal 67 hlasov a Rezník 41. Opakovaná voľba sa uskutoční vo štvrtok (30. 6.) o 11.00 h.
Verejného hlasovania sa zúčastnilo 137 poslancov, všetky hlasy boli platné. Tibor Búza získal 22 hlasov, Ivan Golian a Peter Badač nezískali žiadne hlasy. Po jednom hlase získali kandidáti Peter Janků a Vladimír Seman.
Pôvodne kandidovalo osem uchádzačov, jeden z nich, Daniel Živica, sa kandidatúry vzdal.
Súčasnému generálnemu riaditeľovi Jaroslavovi Rezníkovi sa skončí funkčné obdobie 1. augusta.
Na portáli Správy RTVS používame súbory cookies. Prezeraním portálu Správy RTVS súhlasíte s ich používaním a ukladaním do Vášho prehliadača. Ďalšie informácie o spôsobe používania cookies nájdete na stránke Cookies.
Funkčné
Vždy aktívny
Technické uloženie alebo prístup sú nevyhnutne potrebné na legitímny účel umožnenia použitia konkrétnej služby, ktorú si účastník alebo používateľ výslovne vyžiadal, alebo na jediný účel vykonania prenosu komunikácie cez elektronickú komunikačnú sieť.
Preferences
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Štatistiky
Technické úložisko alebo prístup, ktorý sa používa výlučne na štatistické účely.The technical storage or access that is used exclusively for anonymous statistical purposes. Without a subpoena, voluntary compliance on the part of your Internet Service Provider, or additional records from a third party, information stored or retrieved for this purpose alone cannot usually be used to identify you.
Marketing
Technické úložisko alebo prístup sú potrebné na vytvorenie používateľských profilov na odosielanie reklamy alebo sledovanie používateľa na webovej stránke alebo na viacerých webových stránkach na podobné marketingové účely.