Na hlavný obsah

Nová električková trať v Petržalke mešká

Práce napredujú iba veľmi pomaly.

Nová električková trať v Petržalke mešká
Stavenisko v Petržalke. Foto: RTVS

Nová električková trať v Petržalke mešká. Je už isté, že projekt druhej etapy v úseku od Jungmanovej po Janíkov dvor do konca tohto roka hotový nebude.

Na stavenisku v Petržalke práce napredujú iba veľmi pomaly.

„Inflácia, zdražovanie energií, zdražovanie cien stavebných materiálov, ako sú betón, oceľ, železo, ropa a podobné, spôsobili istý sklz,“ ozrejmila Dagmar Schmucková, hovorkyňa hlavného mesta SR Bratislavy.

Pozrite si celú reportáž RTVS:

Termín dostavby petržalskej električkovej trate sa už niekoľkokrát posúval. Zhotoviteľ prác nedodržal termíny jednotlivých častí stavby.

V týchto dňoch dokončuje magistrát spolu so zhotoviteľom prác nový harmonogram na základe ktorého by mali začať od februára pracovať.

„Bude slúžiť na sledovanie postupu prác. Rok kedy počítame s tým , že petržalská električka začne jazdiť, je 2024,“ informovala Schmucková.

„Ja tomu úplne neverím. Predpokladám, že realistický je až rok 2025. Ďalším rizikom je aj to, že nie vždy sa stihne celá administratíva. Treba množstvo podkladov k tomu, aby sa trať uviedla do predčasného užívania. Prípadne, aby bola skolaudovaná,“ dodal Jozef Uhler, predseda komisie dopravy a informačných systémov v Bratislave.

Hradenie z eurofondov

Výstavbu trate za vyše 70 miliónov eur spustili minulý rok koncom novembra. Väčšina nákladov sa má hradiť z eurofondov. Mesto tvrdí, že pre oneskorenie stavby neprepadnú.

„Práce ktoré sa stihnú zrealizovať do konca roka 2023 budú financované zo súčasného programového obdobia a práce, ktoré budú pokračovať v roku 2024 budú financované z nového programového obdobia,“ ozrejmila Schmucková.

Magistrát chce z nevyčerpaných eurofondov zaplatiť iné dopravné projekty. Ide napríklad o dostavbu trolejbusových tratí alebo nákup nových električiek a trolejbusov.

Moje odložené články

    Viac

    Najčítanejšie

    Nové v rubrike Regióny