Na hlavný obsah

Porušujú zákaz aj za cenu pokuty, len aby si skrátili cestu. Kamionisti tvrdia, že sa im to oplatí viac

Starostovia obcí sú rozhorčení, zakročiť nevedia.

Porušujú zákaz aj za cenu pokuty, len aby si skrátili cestu. Kamionisti tvrdia, že sa im to oplatí viac
Kamión naložený drevom. Foto: RTVS

Po ceste medzi Oravou a Kysucami jazdia stovky kamiónov, aj keď to majú zakázané. Kamionisti si tadiaľ skracujú trasu. Oplatí sa im to aj za cenu pokuty. Starostovia tunajších obcí sa rozčuľujú, že ohrozujú bezpečnosť.

Cesta medzi Lokcou a Krásnom nad Kysucou prepája región Oravy a Kysúc. Môžu po nej jazdiť len osobné autá. Kamióny nad dvanásť metrov majú zákaz. Realita je však iná.

„V prvom polroku tohto roku bolo v uvedenom úseku celkom vykonaných 285 kontrol nákladných motorových vozidiel, pričom bolo porušených 232 pravidiel cestnej premávky,“ priblížila hovorkyňa Krajského riaditeľstva Policajného zboru v Žiline Gabriela Kremeňová.

Predseda Združenia oravských dopravcov Anton Klimčík hovorí, že aj napriek pokute sa im to oplatí. „Zaplatíme pokutu, no a tým pádom si skracujeme cestu. Lebo keď pôjdeme naokolo, musíme ísť na Žilinu, popod Strečno, Kraľovany, Dolný Kubín. Je to obchádzka 150 kilometrov,“ vysvetlil.

Téme sa v spravodajstve RTVS venoval redaktor Erik Vrábel:

Samosprávy si nevedia rady

Nepáči sa to však starostom obcí, cez ktoré cesta vedie. Tvrdia, že majú zviazané ruky a nevedia proti tomu bojovať. Počet kamiónov na tejto vozovke každým dňom rastie.

„V týchto zákrutách sa dva kamióny o dĺžke viac ako desať metrov majú problém obísť, lebo kamión musí nadchádzať, musí ísť do protismeru, hrozí kolízia s protiidúcim vozidlom,“ spresnila starostka obce Klubina Božena Poliačková.

„Aj u nás v obci Zborov nad Bystricou sú dva kritické úseky, kde pri strete dvoch kamiónov dôjde ku kolízii. Respektíve máme most, ktorý je do jedenásť ton, a viete, že nákladné autá chodia preťažené,“ uviedol starosta Zborova Juraj Hlavatý.

Autodopravcovia sa však bránia. Kamionisti podľa nich prejazd obcami a horský priechodom zvládnu. Na samosprávy sa obracajú nahnevaní obyvatelia. Necítia sa bezpečne.

„Pohyb osôb popri ceste je veľký a obec nemá dostatok finančných prostriedkov na to, aby dokázala vo vlastnej réžii vybudovať chodníky pozdĺž celej obce, čo je takmer desať kilometrov,“ pridáva sa starosta Oravskej Lesnej Marek Majdoš.

Združenie autodopravcov žiada o zrušenie zákazovej značky pre nákladné autá. Obce sa zhodli, že na cestu sú ochotné povoliť vjazd kamiónom, ktoré v regióne majú cieľ. Slovenská správa ciest si však dala vypracovať znalecký posudok. Z neho vyplýva, že cesta nie je vhodná na kamiónovú dopravu. O povolenie na prejazd nákladných vozidiel preto nepožiada.

Moje odložené články

    Viac

    Najčítanejšie

    Nové v rubrike Regióny