Na hlavný obsah

V uliciach úradujú podvodníci. Ľudí lákajú na vymyslený zákon, ktorý ich núti zmeniť operátora

Za podvodníkmi často stoja obchodní zástupcovia rôznych operátorov.

V uliciach úradujú podvodníci. Ľudí lákajú na vymyslený zákon, ktorý ich núti zmeniť operátora
Ilustračná snímka muža, ktorý klope na dvere. Foto: RTVS

V uliciach pribúdajú podvodníci s telekomunikačnými službami. Ľudí lákajú na vymyslený zákon, ktorý ich núti zmeniť operátora. Za podpis vraj všetko potrebné vybavia.

„Títo šmejdi sa snažia uviesť ľudí do omylu a uzavrieť zmluvu. Napríklad, že váš telekomunikačný operátor končí a oni preberajú všetkých zákazníkov. Ďalším spôsobom je, že sa tvária, že je to dohoda s mestom alebo obcou,“ priblížil hovorca a poradca Telekomunikačnej únie SR Roman Vavro.

Na dvere takto raz zaklopali aj svojej priamej konkurencii – technickému riaditeľovi, ktorý sa pohybuje v telekomunikačnej oblasti 20 rokov.

Téme sa venovala redaktorka RTVS Barbora Šišoláková:

„Ja som si na tohto podvodníka počkal, pretože vedel som, že po našej ulici už prebieha taká kampaň. Susedia ma upozornili, tak som si z práce zobral dva dni voľno. Už som mal nanútených veľmi veľa služieb. Opýtal som sa ho, či by vedel dať tieto veci na papier. Povedal, že samozrejme, keď podpíšem zmluvu,“ uviedol poskytovateľ internetových služieb Ivan Daráni.

Ak by ju podpísal, naoko výhodná akcia by po polroku skončila a desaťeurový mesačný poplatok za internet a televíziu by sa strojnásobil. Za podvodníkmi často stoja obchodní zástupcovia rôznych operátorov, ktorí chcú takto zarobiť. Z každej uzatvorenej zmluvy majú 30- až 50-eurovú províziu.

„V priebehu jedného alebo dvoch dní dokážu obehnúť celú dedinu a odchádzajú s riadnymi lajstrami podpísaných zmlúv,“ dodal Daráni.

Stanoviská operátorov

Ivana oslovil pracovník Slovak Telekomu. Akú zodpovednosť voči nemu operátor vyvodil, sme sa však od neho nedozvedeli. Tvrdí, že svojich obchodných zástupcov pravidelne školí a uzavreté objednávky po nich kontroluje ďalšie oddelenie.

„Ktoré priamo kontaktuje zákazníka a overuje, či mu poskytli všetky informácie, detaily produktu či akciové ceny,“ vysvetlil Slovak Telekom.

„Aj napriek maximálnemu úsiliu sa pravdepodobne každá väčšia spoločnosť na Slovensku už stretla vo výnimočných prípadoch s nezodpovedným prístupom k práci niektorého zo svojich zamestnancov,“ dodal.

O2 aj operátor SWAN ďalej vo svojich stanoviskách píšu, že s takýmto obchodníkom by po preukázaní viny zmluvu rozviazali. Orange sa stanoviska zdržal.

Moje odložené články

    Viac

    Najčítanejšie

    Nové v rubrike Slovensko