Na hlavný obsah

Rodina prišla o dovolenku: Nedovolili im letieť po tom, čo dcéra dostala záchvat. Bezvýsledne sa domáhajú náhrady škody

Odletieť mali na spoločnú dovolenku.

Rodina prišla o dovolenku: Nedovolili im letieť po tom, čo dcéra dostala záchvat. Bezvýsledne sa domáhajú náhrady škody
Ilustračná snímka. Foto: RTVS

Rodina z Trenčína si v lete zaplatila dovolenku v Turecku. Odletieť k moru sa im však pre zdravotné komplikácie ich dcéry nepodarilo. Rodina sa preto pokúsila získať peniaze z cestovného poistenia.

Na dovolenku do Turecka mali Dunčkovci, rodičia a ich dcéra, odletieť v auguste tohto roka. V minulosti leteli už viackrát a aj tentoraz išlo spočiatku všetko podľa plánov. Po príchode na palubu lietadla sa však Nicol začala správať neštandardne – začala kričať, kopať a nechcela obsedieť na mieste.

Téme sa v reportáži venovala redaktorka RTVS Dominika Velická:

„Ako keby amok dostala, ona šla akoby utrhnúť sedadlo. Tak sme ju upokojovali, prišla manželka, tá ju upokojovala. Strašný záchvat dostala. Prišla letuška, aby sme ju ukľudnili, samozrejme, vôbec sa to nedalo, potom prišiel pán kapitán, že keď sa neupokojí, že bude musieť opustiť lietadlo,“ opísal situáciu Ján Dunčko.

Nicol, ktorá má od 13 rokov diagnostikovaný detský autizmus, sa upokojiť nepodarilo. Kapitán lietadla bol nútený požiadať rodinu, aby opustila lietadlo. Po príchode domov otec rodiny zisťoval, či si môže náhradu škody uplatniť v rámci cestovného poistenia v poisťovni Generali, ktoré uzatvoril pred dovolenkou.

„Povedali, aby sme išli do poisťovne, aj s lekárskou správou, aby sme to vybavili. Tak na druhý deň sme išli s lekárskou správou do poisťovne Generali, spísali sme storno dotazník a následne sme čakali, že nám peniaze vrátia,“ priblížil Ján Dunčko. Prišla im záporná odpoveď.

Poisťovňa rodičom nevie pomôcť

„Psychické ochorenia, chronické ochorenia a už existujúce ochorenia, ktoré klientovi boli diagnostikované pred uzatvorením poistenia, nie sú poistením stornopoplatkov kryté, o čom klienta informujeme v poistnej zmluve,“ uviedla špecialistka externej a internej komunikácie Generali Katarína Ondra v písomnom vyjadrení.

„Prípadom pána Dunčka a jeho rodiny sme sa zaoberali, opätovne ho prešetrili, no z našej strany nedošlo k žiadnemu pochybeniu,“ dodala.

Ak sa chce Ján Dunčko dostať späť k svojim peniazom, ešte má dve možnosti. Buď sa obráti na Národnú banku Slovenka, ktorá robí dohľad nad poisťovňami, alebo sa obráti na súd.

Moje odložené články

    Viac

    Najčítanejšie

    Nové v rubrike Slovensko