Na hlavný obsah

Pre reklamu v uliciach Bratislavy budú platiť prísnejšie pravidlá

Mesto ju chce regulovať novým územným plánom.

Pre reklamu v uliciach Bratislavy budú platiť prísnejšie pravidlá
Foto: TASR

Mesto Bratislava chce zaviesť nové prísne pravidlá na umiestňovanie reklamy vo verejnom priestore. Predkladá preto reguláciu reklamných stavieb priamo do územného plánu prostredníctvom zmien a doplnkov. Zmeny prejdú ešte tento mesiac verejným prerokovaním.

Matúš Vallo tvrdí, že vizuálny smog sa v Bratislave stal neúnosným. „Ešte minulý rok sme vypovedali nájomné zmluvy reklamným stavbám na mestských pozemkoch a postupne tieto reklamy odstraňujeme. V rovnakom čase však naďalej pribúdajú nové reklamné stavby na pozemkoch, ktoré mestu nepatria,“ priblížil.

Magistrát preto navrhuje jasné a jednotné pravidlá, ráta so štyrmi zónami regulácie, ktoré rešpektujú prirodzené členenie mesta. Vo všetkých zónach bude zakázané umiestňovať bilbordy s reklamnou plochou väčšou ako 13 štvorcových metrov. Úplný zákaz reklamných stavieb bude v prírodnom prostredí, na nábreží, promenáde, zeleni definovanej v územnom pláne a pri vodných tokoch a plochách.

„V širšom centre mesta – CMO má byť zakázané umiestňovanie reklamných stavieb okrem menších citylightov s plochou do troch m2 minimálne so 100-metrovým rozstupom a tiež vývesných štítov na označenie organizácie či prevádzky na budove,“ podotkla hovorkyňa Bratislavy Katarína Rajčanová.

V pamiatkovo-chránených územiach, ako napríklad historické jadro mesta či pamiatková zóna Rusovce, budú povolené len základné vývesné štíty do dvoch m2 na budovách prevádzok a organizácií.

„Zásadné zníženie množstva reklamných stavieb bude pozdĺž kompozičných osí, akými sú hlavné dopravné ťahy, napríklad Račianska či Karloveská, kde okrem vývesných štítov budú povolené iba citylighty do troch m2 s rozstupom minimálne 100 metrov,“ spresnila hovorkyňa.

„Ak mestské zastupiteľstvo navrhované zmeny územného plánu budúci rok schváli, v Bratislave už nebude možné získať stavebné povolenie či ohlášku na reklamnú stavbu, ktorú v danej zóne územný plán neumožňuje,“ vysvetlila Rajčanová s tým, že výsledky prijatých regulácií sa ukážu v dlhodobejšom horizonte a viditeľne sa tak v hlavnom meste zníži záťaž vizuálneho smogu.

Moje odložené články

    Viac

    Najčítanejšie

    Nové v rubrike Regióny