Na hlavný obsah

NDS spustila súťaž na prepojenie D1 a D4. Cena bude takmer 130 miliónov eur

Úspešný uchádzač musí splniť viacero míľnikov

NDS spustila súťaž na prepojenie D1 a D4. Cena bude takmer 130 miliónov eur
Na ilustračnej snímke stavebné práce na obchvate diaľnice D4 a rýchlostnej cesty R7 za mestskou časťou Bratislava - Vajnory. Foto: TASR

Národná diaľničná spoločnosť (NDS) v piatok (3. 9.) spustila verejné obstarávanie na križovatku spolu s rozšírením úseku D1 Bratislava – Triblavina.

Predpokladaná hodnota zákazky, zahŕňajúcej aj prepojenie diaľnic D1 a D4, je 127,1 mil. eur bez DPH. NDS zaslala oznámenie o vyhlásení tendra do Úradného vestníka Európskej únie. Lehota na predkladanie ponúk v súťaži, v ktorej budú môcť uchádzači predkladať svoje ponuky, uplynie 3. novembra 2021.

Súčasťou hodnotenia na základe viacerých kritérií bude okrem lehoty výstavby aj časové obmedzenie premávky na diaľnici D1, ktorého cieľom je znížiť dosah výstavby na plynulosť dopravy na D1. Úspešný uchádzač bude mať stanovené míľniky, dôležité pre zabezpečenie čo najrýchlejšieho prepojenia dopravy z diaľnice D4 na D1 a opačne.

„Uchádzačov v súťaži na dostavbu diaľničnej križovatky D1/D4 pri Bratislave budú podľa nastavených kritérií motivovať, aby skracovali lehotu výstavby,“ uviedol minister dopravy a výstavby Andrej Doležal (nom. Sme rodina).

Termín je nateraz nejasný

To, že po blížiacom sa sprevádzkovaní zvyšných úsekov na diaľnici D4 v rámci PPP projektu nebude možné napojenie z D1, považuje Doležal za „prúser“, ktorého dôvody siahajú do roku 2014. K plánovanej dĺžke dokončenia križovatky D1/D4 sa nechcel vyjadrovať.

Pozrite si reportáž RTVS, ktorú pripravil Radoslav Šebo:

„Termín dostavby budeme poznať až vtedy, keď vyhodnotíme ponuky uchádzačov,“ uviedol Doležal. V minulosti však hovoril, že výstavba môže trvať približne tisíc dní, teda asi tri roky. Zároveň pripustil, že prípadné skracovanie lehoty výstavby môže byť aj na úkor ceny.

Nedávne vyjadrenie generálneho riaditeľa NDS Juraja Tlapu, že križovatku D1/D4 by mohli dokončiť až o päť rokov, označil za príliš konzervatívny odhad.

Zaťaženie dopravy

Po začiatku dostavby križovatky D1/D4 v rámci rozšírenia D1 bude podľa ministra presmerovaná doprava z D1 na obchádzkové trasy v troch pruhoch, ktoré treba pripraviť. Následne sa bude časť D1 dvíhať ponad D4 a obchádzkové trasy bude potom potrebné prestavať.

„Dopravu to zaťaží,“ priznal Doležal. Pokiaľ ide o meškajúcu výstavbu križovatky Triblavina, podľa ministra sama o sebe nič nerieši, pokiaľ Bratislavský samosprávny kraj nezabezpečí napojenie na okolité obce.

Moje odložené články

    Viac

    Najčítanejšie

    Nové v rubrike Slovensko