Na hlavný obsah

Samoobslužné boxy sú ideálne, rýchlo sa však plnia. Kuriérske spoločnosti radia, ako dostať darčeky pod vianočný stromček

Pred Vianocami si dajte pozor na doručovacie lehoty.

Samoobslužné boxy sú ideálne, rýchlo sa však plnia. Kuriérske spoločnosti radia, ako dostať darčeky pod vianočný stromček
Ilustračná snímka. Foto: Profimedia

S decembrom sa spája aj často hektické obdobie pred sviatkami. Ľudia vo zvýšenej miere objednávajú tovar z rôznych internetových obchodov, čo pred Vianocami predstavuje väčšiu záťaž pre kuriérske spoločnosti.

Vhodné časy

Prepravné spoločnosti majú väčšinou s internetovými obchodmi uzavreté zmluvy, v ktorých nie sú definované časy prepravy.

„Je na e-shopoch, aby upozornili zákazníkov na limitujúce časy objednávok tak, aby zásielky prišli k adresátovi pred sviatkami,“ upozornila vedúca odboru komunikácie a marketingu Slovenskej pošty Jana Lukáčová.

„Doručovacia služba môže so zásielkou pracovať až v momente, kedy ju e-shop vyskladní a odovzdá do prepravy,“ pripomína vedúci predaja v spoločnosti Packeta Slovakia Ivan Zizič.

Samoobslužné boxy môžu byť nástrahou

Doručovanie na výdajné miesta alebo do samoobslužných boxov je stále viac obľúbenejšie. Slovenská pošta i Packeta sa zhodujú, že to je ideálny spôsob doručenia, keďže fungujú nepretržite.

„Z pohľadu doručovacej služby je tento spôsob ekologickejší a rýchlejší, keďže jeden kuriér takto rýchlejšie doručí väčšie množstvo zásielok, než pri rozvoze na domáce adresy,“ uviedol šéf predaja Packety Ivan Zizič.

Problémom však môžu byť odberné lehoty (pri niektorých dva až tri dni). „Ak si klient nestihne vybrať balík z boxu v priebehu troch dní, zásielka počká na pošte v ďalšej úložnej lehote,“ doplnila vedúca odboru komunikácie a marketingu Slovenskej pošty Jana Lukáčová.

Generálny riaditeľ DPD SK Peter Pavuk však varuje, že v boxoch sa v predvianočnom období skracuje lehota na vyzdvihnutie.

„Rýchlo sa plnia a majú obmedzenú dennú kapacitu. Z tohto pohľadu by mohlo byť prijateľnejšie doručenie na výdajné miesto alebo kuriérom na adresu, kde sa cez deň nachádzate,“ odporučil.

Výmena tovaru je na e-shopoch

Doručovacia služba nemá dosah na to, ako rýchlo e-shop vrátenú zásielku s nevyhovujúcim tovarom spracuje a ako rýchlo vyexpeduje novú objednávku. Potvrdili to Packeta, Slovenská pošta i DPD.

Ivan Zizič zo spoločnosti Packeta upozorňuje, že odstúpenie od zmluvy a vrátenie tovaru z e-shopu do 14 dní nesúvisí s doručovacími lehotami kuriérskych služieb. „Odporúčame, aby sa zákazníci obrátili skôr na konkrétny e-shop,“ dodal.

Spoločnosť DPD tvrdí, že zabezpečí doručenie vráteného tovaru spravidla druhý pracovný deň po jeho vyzdvihnutí. „Následne je to o procesoch v predmetnom e-shope. U väčších e-shopov to môže byť v dňoch, u menších dlhší časový úsek,“ dodal riaditeľ Peter Pavuk.

Pripomínajú však, že podľa zákona by mala byť vrátená platba po vrátení tovaru a odstúpení od zmluvy o kúpe na diaľku maximálne v lehote do 14 dní.

Moje odložené články

    Viac

    Najčítanejšie

    Nové v rubrike Slovensko