Na hlavný obsah

Spoločnosť Meta už nebude môcť využívať osobné údaje používateľov na cielenú reklamu. Európsky výbor prijal záväzné rozhodnutie

Zákaz má byť platný do týždňa po oznámení opatrení.

Spoločnosť Meta už nebude môcť využívať osobné údaje používateľov na cielenú reklamu. Európsky výbor prijal záväzné rozhodnutie
Ilustračná snímka. Foto: RTVS

Európsky výbor pre ochranu údajov (EDPB) v stredu (1.11.) oznámil, že prijal záväzné rozhodnutie, ktorým americkej spoločnosti Meta zakáže používať osobné údaje používateľov za účelom cielenej reklamy. Informovali o tom agentúry AFP a Reuters.

Nariadenie zakáže spracúvanie osobných údajov na takéto reklamy na základe zákonných zmluvných podmienok a záujmov v rámci celého Európskeho hospodárskeho priestoru (EHS).

Írska komisia pre ochranu údajov (DPC), ktorá má právomoc nad pôsobením spoločnosti Meta v Európe, má na základe rozhodnutia EDPB prijať záverečné opatrenia v priebehu nasledujúcich dvoch týždňov. Zákaz má vstúpiť to platnosti do jedného týždňa po oznámení týchto opatrení.

V Nórsku už zákaz platí

EDPB rozhodnutie prijal v reakcii na požiadavku regulačných úradov v Nórsku, ktoré už sociálnym sieťam Facebook a Instagram patriacim pod spoločnosť Meta zakázalo sledovať používateľov za účelom cielenej reklamy, píše AFP.

Spoločnosť Meta bola o rozhodnutí EDPB informovaná v utorok (31.10.). Uviedla, že plánuje žiadať používateľov o súhlas na používanie údajov na cielenú reklamu a od novembra bude ponúkať službu, ktorá rešpektuje požiadavky regulačných úradov.

Facebook na konci roka 2022 v Európe denne využívalo približne 300 miliónov ľudí. Európania sa podieľajú na približne jednej pätine predaja reklamy spoločnosti Meta.

Moje odložené články

    Viac

    Najčítanejšie

    Nové v rubrike Svet