Na hlavný obsah

Spoločnosť Meta zaviedla za obsah bez reklamy poplatky: Osobné údaje nesmú byť predmetom obchodu, upozornil europoslanec Bilčík

Meta sa snaží prostredníctvom poplatkov obísť európske pravidlá.

Spoločnosť Meta zaviedla za obsah bez reklamy poplatky: Osobné údaje nesmú byť predmetom obchodu, upozornil europoslanec Bilčík
Ilustračná snímka - Mark Zuckerberg. Foto: RTVS

Americká spoločnosť Meta začala v týchto dňoch vyzývať používateľov sociálnych sietí Instagram a Facebook, aby si aktivovali predplatné v prípade, ak si želajú ochranu svojho súkromia.

Ak nezaplatia, dávajú jej súhlas s tým, že ich osobné údaje budú použité na cielenie reklamy. O téme sme sa rozprávali s poslancom Európskeho parlamentu Vladimírom Bilčíkom.

O poplatkoch spoločnosti Meta hovoril pre RTVS europoslanec Vladimír Bilčík:

„Myslím si, že mnohých ľudí toto zaskočilo a nemilo prekvapilo. Nemyslím si, že toto je v súlade s existujúcimi pravidlami. Je to niečo, čomu budem venovať veľkú pozornosť tu v Bruseli v Európskom parlamente,“ vyjadril sa k novým pravidlám Vladimír Bilčík.

Dodáva, že rozhodnutie zo strany Meta prichádza po sérii opatrení. Od európskych inštitúcií dostala jasný odkaz, že spoločnosť nesmie zneužívať osobné dáta užívateľov bez ich jasného súhlasu.

Meta sa snaží európsku smernicu prostredníctvom poplatkov obísť. Pripomenul, že na začiatku roka udelili spoločnosti pokutu vo výške 390 miliónov eur.

„Ľudia by mali mať právo využívať služby online platforiem bez ohľadu na to, akým spôsobom platia, respektíve, ako hlboko majú do peňaženky,“ uviedol Bilčík. Dodáva, že ich osobné údaje nesmú byť predmetom nejakého obchodu.

Informoval, že sa opäť rozbehne séria súdnych sporov so spoločnosťou Meta, aby sa zamedzilo snahe obchádzať existujúce zákony.

Spoplatnenie služieb Meta

Americká internetová spoločnosť Meta Platforms ponúkla užívateľom v Európe v súlade s reguláciou EÚ platené verzie sociálnych sietí Facebook a Instagram bez zobrazovania reklám.

Spoločnosť o tom informovala na svojom blogu koncom októbra. Agentúra Reuters uviedla, že Meta sa pomocou tohto zámeru pokúša obísť predpisy únie. Tie by mohli obmedziť jej schopnosť prispôsobovať reklamy užívateľom bez ich súhlasu a poškodiť jej hlavný zdroj tržieb.

Ponuka platí pre používateľov z EÚ, Švajčiarska a krajín Európskeho hospodárskeho priestoru. Tie okrem štátov Únie zahŕňajú Island, Nórsko a Lichtenštajnsko. Pri používaní služby z webového prehliadača bude mesačné predplatné 9,99 eura, pre užívateľov smart telefónov a tabletov s operačnými systémami Android a iOS to bude 12,99 eura.

Ponuka voľby medzi bezplatným variantom s reklamami a plateným predplatným bez nich by mohla viesť k tomu, že sa používatelia rozhodnú pre prvý variant. To by Méte pomohlo vyhovieť predpisom bez toho, aby to ovplyvnilo jej aktivity v oblasti reklamy.

Moje odložené články

    Viac

    Najčítanejšie

    Nové v rubrike Svet