Na hlavný obsah

Výstavba tunela Soroška nie je prioritou vlády. Nepresvedčil ju ani príchod veľkého investora

Zástupcovia regiónu desiatky rokov čakajú na splnenie sľubov.

Výstavba tunela Soroška nie je prioritou vlády. Nepresvedčil ju ani príchod veľkého investora
Doprava na horskom priechode Soroška. Foto: RTVS

Výstavba rýchlostnej cesty a tunela Soroška v okolí Rožňavy nie je prioritou súčasnej vlády. Ani napriek tomu, že neďaleko Košíc bude veľká automobilka Volvo. Práve tam by si mohli nájsť prácu obyvateľov hladových dolín z Gemera.

„Som nahnevaný, sklamaný, smutný. Veľa takýchto negatívnych slov by som mohol na toto všetko povedať,“ uviedol predseda petičného výboru za výstavbu tunela Soroška Pavol Burdiga.

Takto reagovali zástupcovia regiónu, ktorí už niekoľko desiatok rokov čakajú na splnenie sľubov, že aj cez Gemer raz pôjde diaľnica. Súčasné vedenie ministerstva dopravy však potvrdilo, že výstavba tunela Soroška nie je medzi prioritami.

„Zatiaľ to nie je v prioritách vlády, ako to bolo povedané. Na druhej strane čakáme na schválenie zákonov o nadradených infraštruktúrach, takže s tým a s financovaním bude všetko súvisieť,“ priblížil štátny tajomník ministerstva dopravy Igor Choma.

Situácia s výstavbou rýchlostnej cesty a tunela Soroška sa v Správach RTVS z regiónov venovala redaktorka Martina Beshirová:

Nízka intenzita dopravy

Problémom bola doposiaľ nízka intenzita dopravy. Do priorít vlády sa však výstavba úseku nedostala ani po tom, keď automobilka Volvo ohlásila investíciu pri Košiciach. Štátny tajomník rezortu dopravy uviedol, že aj bude treba, budú o tejto téme rokovať.

Zástupcovia regiónu upozorňujú, že prevádzka nového závodu prinesie zvýšenie intenzity dopravy. „Koľko veľkých investorov by bolo treba, aby prišlo do Košíc, aby sa tu vybudovala cesta?“ pýtal sa Pavol Burdiga.

„Nehovorím o logistickom centre v Mokranciach, čo je len 20 kilometrov. Má tam byť 600 kamiónov denne,“ uviedol starosta obce Jablonov nad Turňou Slavomír Zubriczky.

„Pri nedostavanej diaľnici D1 bude veľmi problematické kadiaľ a akým spôsobom sa budú produkty z týchto priemyselných parkov rozvážať do Európy. Možno jediný spôsob je po diaľnici v Maďarskej republike,“ priblížil dopravný analytik Ján Bazovský.

Stav a bezpečnosť cesty

Miestni, ale aj odborníci dlhodobo poukazujú na stav a bezpečnosť cesty a nedostupnosť obchádzkových trás, ktoré sú najmä pre kamiónovú dopravu dlhé viac ako sto kilometrov.

„Keď sa uzavrie hlavná trasa, tak sme odrezaní. Od toho môže závisieť aj to, či sa zachráni nejaký život alebo nie,“ dodal Zubriczky.

Na prípravu projektu rýchlostnej cesty aj s tunelom Soroška sa už minulo dvanásť a pol milióna eur. Obyvatelia horného Gemera spisovali petície, niekoľkokrát blokovali dopravu. Bojovať za novú cestu chcú aj v naďalej.

Moje odložené články

    Viac

    Najčítanejšie

    Nové v rubrike Regióny