Na hlavný obsah

Témy v kampani určoval Smer, OĽANO môže ešte prekvapiť. V prospech PS hrá umiernený prejav, zhodnotil politický marketér

Adam Znášik okomentoval predvolebnú kampaň.

Témy v kampani určoval Smer, OĽANO môže ešte prekvapiť. V prospech PS hrá umiernený prejav, zhodnotil politický marketér
Zľava politický marketér Adam Znášik vedľa bilbordu Progresívneho Slovenska. Foto: RTVS a TASR/koláž RTVS

Do volieb zostáva dvanásť dní a politická kampaň vrcholí. Jej témy najčastejšie určovala strana Smer-SD, jej oponenti na ne skôr len reagovali a s vlastnými témami prichádzali len ojedinele. Skonštatoval politický marketér Adam Znášik. „V Smere majú ten typ citu, kedy na nejakú tému zatlačiť. Do veľkej miery však ich úspech stojí na osobnosti predsedu Roberta Fica,“ vysvetlil.

Smer môže vo voľbách ohroziť hnutie Progresívne Slovensko (PS). V jeho prospech podľa Znášika hrá najmä to, že nie sú „ani bývalá vláda ani Smer“. „Sú novým hráčom, ich prejav je umiernený a vyhýbajú sa konfliktom. Funguje im to, že hovoria o budúcnosti a o tom, že chcú robiť veci inak,“ povedal Znášik.

Jediná možnosť Hlasu

Naopak, svoju tému podľa neho dlho hľadal Hlas-SD, čo stojí za jej prepadom v predvolebných prieskumoch. Strane podľa Znášika nezostáva nič iné, ako sa spoliehať na osobnosť predsedu Petra Pellegriniho. „Pokiaľ to budú hrať na to, že Peter Pellegrini je ich ponuka do volieb, veľká časť voličov to môže privítať. Nemajú inú možnosť,“ dodal.

V porovnaní s Hlasom to bude mať ťažšie hnutie Sme rodina. Môže za to najmä osobný život Borisa Kollára, ktorý je na verejnosti viditeľnejší ako ten Pellegriniho. Hnutiu podľa politického marketéra priťažili nedávne kauzy Kollára s jeho expartnerkami. „V súčasnosti to hrajú na finančnú pomoc policajtom. Vždy si niečo nájdu, ale tieto voľby to budú mať ťažšie,“ vysvetlil Znášik.

OĽANO a priatelia ešte môže prekvapiť

V predvolebnej kampani mu chýbali najmä ekonomické témy. Jediná strana, ktorá vsadila na tému hospodárskeho rastu, bola SaS. „Ich kampaň je viditeľná. Je ale otázne, či táto téma osloví aj voličov mimo jadra strany,“ povedal.

Viditeľná je a kampaň hnutia OĽANO a priatelia, a to najmä v posledných týždňoch. Zapríčinil sa o to predseda hnutia Igor Matovič potýčkou s Robertom Kaliňákom na tlačovom brífingu Smeru. Svojím podielom prispel aj už bývalý kandidát hnutia Tomáš Holkovič, ktorý po tom, ako do tváre udrel neznámeho muža, z kandidátky odstúpil. „Toto ešte nie je vrchol kampane. Vyzerá to tak, že je Igor Matovič je v manickej fáze kampane a určite ešte niečo vymyslí. Neviem si predstaviť čo, ale nepodceňoval by som ho,“ dodal.

Moje odložené články

    Viac

    Najčítanejšie

    Nové v rubrike Slovensko